شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#فوتبال#تیم فوتبال

فراموشی بزرگ در اردوگاه سرخ؛

بهترین پرسپولیس «یحیی» اسیر یک نقطه تاریک

بهترین پرسپولیس «یحیی» اسیر یک نقطه تاریک

تیم فوتبال پرسپولیس در یکی از زیباترین بازی‌های خود مقابل پدیده اسیر ناکامی مهاجمانش شد تا از رسیدن به سه امتیاز مهم باز بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی نوزدهمین بازی فصل جاری خود در لیگ برتر را با تساوی یک - یک مقابل پدیده مشهد پشت سر گذاشت که یکی از بهترین روزهای خود را پشت سر گذاشت.

شاگردان یحیی گل محمدی برای اینکه خود را به امتیاز ۴۰ در مشهد برسانند از تمام نقاط زمین استفاده کردند تا بتوانند مهاجمان خود را در موقعیت گل قرار دهند.

پاس‌بازی با دقت خیره کننده!

اگر بخواهیم برای شیوه تاکتیکی پرسپولیس در دیدار مقابل پدیده مشهد واژه‌ای را انتخاب کنیم «پاس بازی» بهترین آنهاست. این تیم در مصاف با پدیده مشهد نزدیک به ۶۰۰ پاس داشت. آماری که در بازی‌های قبلی پرسپولیس نیز رقم خورده بود اما دقت پاس صحیح شاگردان یحیی به ۸۶ درصد در این مصاف رسید تا نشان دهند می‌توانند ضمن داشتن مالکیت توپ، دقت لازم برای تغییر منطقه بازی را با پاس‌های کوتاه و بلند خود داشته باشند.

قدرنشناس مثل مغانلو

سرخ‌ها در نیمه اول بارها توسط سعید آقایی، امید عالیشاه و مهدی شیری از کناره‌ها روی دروازه پدیده خلق موقعیت کردند تا با استفاده از قدرت سرزنی و بازی با پای شهریار مغانلو به گل برسند. مغانلو در ۴۵ دقیقه ابتدایی این بازی دو موقعیت خوب گلزنی داشت اما هیچکدام را تبدیل به گل نکرد تا مهاجم تازه وارد سرخ‌ها نشان دهد حداقل در کوتاه مدت نمی‌تواند بار این تیم را در خط حمله بر دوش بکشد.

دو فرمول با یک هدف

عدم استفاده مغانلو و امید عالیشاه از موقعیت‌های گل در ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی با پرسپولیس باعث شد تا کادر فنی پرسپولیس تصمیم به ایجاد تغییر در تاکتیک این تیم برای رسیدن به دروازه حریف کند. سرخ‌ها در نیمه دوم پاس کاری‌های خود پشت محوطه جریمه را افزایش دادند تا از عمق دفاع مشهدی‌ها عبور کرده و به آنها گل بزنند. تاکتیکی که مشارکت هافبک‌ها در هنگام حملات را نیاز داشت. از این رو یحیی گل محمدی ترجیح داد احمد نورالهی و مهدی عبدی را وارد زمین کند تا تعداد بازیکنان پرسپولیس را در یک سوم دفاعی پدیده مشهد افزایش دهد.

زمین کج برای مهاجم ناکام!

مهدی عبدی تنها چند دقیقه پس از ورود به زمین مسابقه با دروازه خالی پدیده‌های ها روبرو شد اما تعلل او در زدن ضربه نهایی باعث شد تا دفاع پدیده روی خط دروازه، ضربه آهسته او را دفع کند و پرسپولیسی‌ها از رسیدن به گل دوم و پیروزی بخش ناکام شوند. عبدی که سابقه خراب کردن موقعیت‌های اینچنینی را در بازی‌های قبلی نیز داشت در مصاحبه‌های خود پس از این بازی، بلندی چمن ورزشگاه امام رضا (ع) را دلیل ماندن توپ در زیر پایش و در نهایت گل نزدن عنوان کرد.

شوت‌های پرتعداد برای دفاع چندلایه

شوتزنی در محوطه جریمه حریف یکی از ترفندهای خط میانی پرسپولیس بود. با این حال از ۲۱ شوت پرسپولیس تنها یک شوت توسط میلاد سرلک به تور دروازه چسبید تا سرخ‌ها از شکست مقابل شاگردان مهدی رحمتی فرار کنند.

بهترین یحیی اسیر نقطه تاریک

یحیی گل محمدی وقتی از ناکامی مهاجمان خود عاجز ماند عیسی آل کثیر را پس از ۶ ماه دوری از مسابقات به دلیل محرومیت از سوی AFC وارد زمین کرد اما تلاش‌های او در ۱۰ دقیقه پایانی این بازی نیز بی نتیجه ماند تا پرسپولیس در بهترین شرایط خود اسیر نقطه تاریک در خط حمله‌اش شود و سه امتیاز را از دست بدهد.

فراموشی در اردوگاه سرخ

به نظر می‌رسد ناکامی مهاجمان پرسپولیس تبدیل به یک عادت در این تیم شده است. مهاجمان یحیی گل زدن را فراموش کرده‌اند تا ابهاماتی درباره چگونگی نتیجه گیری این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا ایجاد شود.