شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#اتحادیه اروپا#رئیس جمهور

درخواست حقوق بشری مقامات اروپایی از ترکیه


درخواست حقوق بشری مقامات اروپایی از ترکیه

رئیس کمیسیون و رئیس شورای اروپایی بعد از دیدار با رئیس جمهور ترکیه در آنکارا بر لزوم پایبندی این کشور به حقوق بشر تاکید کرده و این را مسئله‌ای غیر قابل مذاکره برای اتحادیه اروپا دانستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی که به ترکیه سفر کرده است بعد از مذاکره با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا پایبندی به حقوق بشر از طرف این کشور را درخواست کرد و این را مسئله ای غیر قابل مذاکره برای اتحادیه اروپا دانست.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا یک شراکت صادقانه با ترکیه که در آن درباره اختلاف نظرها به وضوح صحبت شود را می خواهد . ما البته تازه در شروع یک روند هستیم.

به زعم بروکسل مذاکرات با اردوغان که "چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی هم در آن مشارکت داشت باید اولین نشانه ها درباره اینکه آیا رهبری ترکیه آماده بهبود روابط سرد با بروکسل است یا نه را ارائه دهد.

اروپا در مناسبات با ترکیه در شرایط سختی قرار دارد، از یک طرف نگرانند که ترکیه همکاری در سیاست مهاجرت با اروپا را متوقف کرده و صدها هزار پناهنده را سرازیر اروپا کند. از طرفی اروپا به شدت نگران تشدید مناقشات بر سر ذخایر گازی در دریای مدیترانه بین ترکیه و یونان است.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم امروز (سه شنبه) وضعیت حاکمیت قانون و آزادی عقیده در ترکیه را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد.

رئیس کمیسیون اروپایی و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی همچنین در گفتگو با اردوغان از جمله درباره تقویت همکاری های اقتصادی بین دو کشور سخن گفتند.

انتهای پیام/