سفیر واتیکان در بغداد با حضور در کاخ ریاست جمهوری عراق نامه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان را تقدیم برهم صالح رییس جمهوری کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق دریافت نامه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از سوی برهم صالح رییس جمهور را تایید کرد.

سفیر واتیکان در عراق امروز سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری «السلام» در بغداد با برهم صالح رییس جمهور دیدار و گفت و گو کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد: سفیر واتیکان سلام جناب پاپ فرانسیس را به رییس جمهور برهم صالح ابلاغ کرد؛ جناب پاپ از مردم و دولت عراق به دلیل استقبال گرم و مقدماتی که در سفرش فراهم شد تشکر و قدردانی کرد.

در محتوای این نامه پاپ با تاکید بر «حمایت خود از عراق و مردم آن در برقراری امنیت، ثبات و صلح» آورده است: «عراق با تمدن، تاریخ و فرهنگ خود می تواند نقشی تأثیرگذار در مسائل منطقه و بین المللی داشته باشد و تنوع فرهنگی، مذهبی و قومی عناصر قدرت آن می باشد».

همچنین از تلاش برهم صالح رییس جمهور عراق برای فراهم آوردن سفر به بغداد، نجف و اربیل تشکر شده است.

برهم صالح نیز در پاسخ به نامه پاپ خطاب به سفیر واتیکان گفت: «دیدار جناب پاپ نشان دهنده یک پیام عمیق انسانی برای همبستگی مردم عراق بود که مشتاقند از پس مشکلات برآیند و امنیت و ثبات خود را تقویت کنند».

وی درباره اثرات سفر پاپ به عراق گفت: «سفر جناب پاپ و دیدارش با مسلمانان و سایر فرقه ها و مذاهب، روحیه همزیستی و خوشبینی و صلح را به همه مردم و ادیان سرازیر کرد».

به گزارش ایرنا پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان اواسط اسفندماه سال گذشته در سفری چند روزه به عراق مورد استقبال و توجه مقامات عراقی قرار گرفت.

پاپ در اولین سخنرانی خود دقایقی پس از حضور در خاک عراق گفت: «من به عنوان زائر و حامل پیام صلح وارد عراق شدم».

وی در روز دوم سفر خود به دیدار آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق رفت که توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد؛ پاپ پس از بازگشت از عراق این ملاقات را باعث «آرامش خاطر» خود توصیف کرده و از آیت الله سیستانی به عنوان مرد خدا و خردمند یاد کرد.

پاپ همچنین دیدارهایی با نمایندگان اقوام و مذاهب و ادیان مختلف در عراق داشته و به مناطق مسیحی نشین این کشور نیز سفر داشت.

 
  •  
  •  
  •