به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی، در پی طرح برخی اظهارات با ادعای استفاده از گزارش‌های غیردقیق در رنگ بندی استان‌های کشور گفت: متاسفانه اظهارات مطرح شده بر اساس اطلاعات غیر دقیق بیان شده است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: اصولاً نوع تصمیم گیری در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مبتنی بر هماهنگی ظرفیت‌های بیش از ۲۰ دستگاه کشوری و لشکری عضو ستاد ملی بالاخص وزارت بهداشت است و تمام تصمیمات، مبتنی بر نظرات تخصصی اتخاذ می شود و در تمام مراحل وزارت بهداشت حضور دارد.

سامانی با اشاره به فرآیند تصمیم گیری در قرارگاه و ستاد ملی مبارزه با کرونا، روندهای جمعی - تخصصی تصمیم گیری در کمیته امنیتی انتظامی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را کاملا روشمند و مبتنی بر مشارکت تمامی دستگاههای مسوول برشمرد و تصریح کرد: تمامی طرح‌ها و پیشنهادات، پس از ارزیابی‌های کارشناسی و طرح در کارگروه‌های مختلف وابسته، در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت بررسی و سپس در جلسه اصلی قرارگاه با حضور معاونین وزرا و سازمان های عضو قرارگاه مطرح و جمع بندی می‌شود و در موارد اصلی، پس از تصویب در قرارگاه و قبل از طرح در جلسه ستاد ملی در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی با حضور رییس جمهوری مجددا مورد بازبینی و بررسی نهایی قرار می‌گیرد و سپس در جلسه اصلی ستاد ملی با حضور مقامات ارشد کشور، تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور افزود: اساساً وظایف و مسوولیت‌های قانونی و صلاحیت تشکیلاتی دستگاه‌ها، مبنای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا برای دریافت و استفاده از آمار و اطلاعات است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اطلاعات رویدادهای حیاتی کشور از تولد تا وفات همواره در اختیار قرارگاه است و انتظار می‌رود که فعالان قوای مختلف، از روندهای جاری در تولید و بهره برداری از آمار و اطلاعات حیاتی کشور مطلع باشند.

سامانی تأکید کرد: در تمام جلسات کمیته امنیتی و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، نمایندگان وزارت بهداشت حضور فعال دارند و تمامی تصمیمات براساس گزارش‌های وزارت بهداشت اعمال می‌شود.