شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سینما#ایران

اخبار کوتاه سینما | سهام سینماهای آمریکا با موفقیت «گودزیلا مقابل کونگ» بالا رفت


اخبار کوتاه سینما | سهام سینماهای آمریکا با موفقیت «گودزیلا مقابل کونگ» بالا رفت

بسته خبری سینما نگاهی دارد بر مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمایی ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در بسته خبری امروز سینما نگاهی داریم بر یک خبر از سینمای جهان، یک خبر از سینمای فیلم کوتاه، نمایش یک فیلم سینمایی در آمریکا و همینطور اتمام فیلمبرداری یک فیلم بلند سینمایی.

بالا رفتن سهام سینما با فروش موفق گودزیلا

به نقل از ورایتی، موفقیت باکس آفیسی «گودزیلا مقابل کونگ» باعث شد سهام صنعت نمایش سینمایی رشد کند و شرکت‌های برتری مانند ای‌ام‌سی، آی‌مکس و سینه‌مارک شاهد رشد سهام خود باشند.

این فیلم توانست در پنج روز نخست خود در سینماها 48.5 میلیون دلار بفروشد و رکورد دوران همه‌گیری را بشکند که باعث افزایش امیدها نسبت به وضعیت بعد از مهار کووید-19 شد.

ای‌ام‌سی که بزرگ‌ترین زنجیره سینماهای جهان را در اختیار دارد، شاهد افزایش 13.4 درصدی سهام خود بود و ارزش سهام غول دیگر این صنعت یعنی سینه‌مارک هم 7.1 درصد بالا رفت. شرکت سینه‌وورلد با افزایش ارزش 5.3 درصدی سهام خود مواجه شد و سهام آی‌مکس که مخصوصا از فیلم‌های بزرگ سود می‌کند 4.5 درصد افزایش داشت.

نمایش این فیلم همچنین به این دلیل قابل توجه بود که هنوز بسیاری از سینماها با ظرفیت نصف یا یک چهارم حالت عادی فعالیت می‌کنند تا از قوانین فاصله‌گذاری فیزیکی پیروی کنند.

پایان تصویربرداری یک فیلم کوتاه

تصویربردارى فیلم کوتاه خط، به تهیه‌کنندگی محمدطاها توکلی و کارگردانی مهدی بهزادپور در شرق تهران به پایان رسید و وارد مرحله تدوین شد. این فیلم کوتاه در اولین روزهای سال جدید وارد مرحله تولید شد و روز 12 فروردین به پایان رسید. (خط) درباره پدر خانواده است که در شرایط معمولی به سختی روزگار می‌گذراند، موفق می‌شود برای خودش یک موتور سیکلت بخرد تا درامدی داشته باشد که...

عوامل این فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: مهدی بهزادپور تهیه و تولید: محمدطاها توکلی، تصویربردار و تدوین: مهدى بهزادپور، مجرى طرح :شهرام اسدزاده (نقطه عطف سینما)، بازیگران بابک نوری، گلناز دروگر، مهرزاد احمدنیا، محمدطاها توکلی، کبرى جوزى، امیر آزاده، امیررضا امیرى و با هنرمندى احمد یاورى شاد.

نمایش «هفت و نیم» در تگزاس آمریکا

فیلم سینمایی «هفت و نیم» ساخته نوید محمودی در بخش مسابقه ششمین دوره جشنواره  Indie Meme Film Festival, Texas, USA  نمایش داده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، «هفت و نیم» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی  به همراه 9 فیلم دیگر از جنوب آسیا برای دریافت جایزه رقابت خواهند کرد. این جشنواره در ماه آوریل از 25 فرودین تا 5 اردیبهشت ماه در تگزاس برگزار خواهد شد و فیلم «هفت و نیم» دو نمایش خواهد داشت. در پایان نمایش اصلی فیلم نوید محمودی (کارگردان) به‌صورت غیر حضوری با شرکت در نشست به سؤالات خبرنگاران و مخاطبان پاسخ خواهد داد.
«هفت و نیم» دارنده غزال طلایی جشنواره استرالیا محصول مشترک ایران و افغانستان است که سال گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان افتتاح شد و مورد استقبال منتقدان آسیایی قرار گرفته است.

فیلم برادران محمودی داستان زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود روایت می‌کند. شرکت دریم لب فیلمز به مدیریت نسرین میرشب پخش‌کننده بین‌اللملی، فیلم برادران محمودی را برعهده دارد.

 

پایان فیلمبرداری "علت مرگ: نامعلوم"

به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی "علت مرگ: نامعلوم" به کارگردانی  علی زرنگار و تهیه‌کنندگی مجید برزگر به پایان رسید. با پایان فیلمبرداری فیلم "علت مرگ: نامعلوم" تدوین فیلم توسط حمید نجفی راد آغاز شده است.

در "علت مرگ : نامعلوم"  بازیگرانی همچون: بانیپال شومون، علیرضا ثانی‌فر، ندا جبرئیلی، علی‌محمد رادمنش، زکیه بهبهانی، رضا عموزاد و سهیل باوی بازی می‌کنند. در خلاصه‌ داستان فیلم آمده است: "هشت مسافر پیش از طلوع آفتاب، شهداد را به مقصد کرمان ترک می‌کنند. میان راه اتفاقی آنها را از رفتن بازمی‌دارد..."

علی زرنگار پیش از این به عنوان نویسنده، آثاری همچون  "بدون تارخ، بدون امضاء"، " مغز استخوان" و " چهارشنبه 19 اردیبهشت" را در کارنامه خود دارد، وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاهِ هنر و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس است و به عنوان کارگردان، فیلم‌های کوتاه "همدیگر"،"شدن"، "بود"، "است"، "کوتاه"،"او" و "یادداشت اول" را ساخته است.

انتهای پیام/