شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#عتبات عالیات#جدید#زائران

طرح‌های اولویت‌ دار ستاد بازسازی عتبات در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

طرح‌های اولویت‌ دار ستاد بازسازی عتبات در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تشریح اهداف کاری سال ۱۴۰۰ از برنامه‌ریزی برای اتمام عملیات اجرایی چند پروژه توسعه‌ای و طرح‌های جدید با هدف فراهم کردن شرایط رفاهی مطلوب برای زائران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب گفت: تکمیل مراحل باقیمانده و تحویل کامل طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن حضرت زهرا (س) به تولیت حرم در ماه‌های ابتدایی امسال نخستین اولویت کاری ستاد در سال جدید است.

وی اتمام عملیات ساخت سازه فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین بنام صحن حضرت زینب (س) را اولویت دوم ستاد بازسازی عتبات در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم افزون بر اتمام عملیات ساخت سازه این صحن، در بخش‌های دیگر پروژه همچون نمای مقام حضرت زینب (س)، ساختمان مهمانسرای حرم و ساخت و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی برای ایام اربعین نیز شاهد پیشرفت طرح باشیم.

جلال‌مآب اتمام طرح توسعه صحن امام محمدباقر (ع) در حرم مطهر امامین جوادین علیهما السلام را دیگر طرح اولویت‌دار امسال اعلام کرد و افزود: امیدواریم با همکاری برادران عراقی و همت عوامل اجرایی ستاد، مراحل سفت‌کاری و اجرای سازه این طرح توسعه زیرسطحی در کاظمین امسال به اتمام رسیده و در سال بعد به مرحله نازک کاری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد در کنار اجرای طرح صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین، مراحل مقدماتی اجرای دیگر طرح توسعه این حرم مطهر بنام صحن صاحب الزمان (عج) نیز امسال آغاز شود.

وی توسعه حرم طفلان مسلم ابن عقیل در شهر مسیب و بازسازی و توسعه حرم حضرت سلمان فارسی صحابه جلیل القدر پیامبر (ص) در شهر مدائن را از اولویت‌های کاری جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و گفت: ساخت بقعه‌ای بر مزار رئیسعلی دلواری چهره استعمار ستیز تاریخ معاصر ایران در قبرستان وادی السلام شهر نجف از دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۰ است.

جلال‌مآب با اشاره به شعار امسال و لزوم حمایت از تولید داخلی گفت: ستاد بازسازی عتبات امسال نیز همچون سنوات گذشته با خرید مصالح و ملزومات پروژه‌ها از صنایع داخلی، برکت این صدقه جاریه و باقیات الصالحات خیران حرم‌ساز را به چرخه تولید و اشتغال کشور تزریق خواهد کرد.

وی با اشاره به رهنمود شهید سلیمانی؛ بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات در خصوص استفاده از ظرفیت دوستداران اهل بیت علیهم السلام از همه ادیان و سراسر جهان گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است که امیدواریم امسال وارد فاز اجرایی شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به کنگره عظیم اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه به دلیل پاندمی کرونا، زائران ایرانی توفیق تشرف به زیارت اربعین گذشته را نیافتند اما امیدواریم امسال با رفع بلای کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری، امکان تشرف زائران فراهم شود.

وی افزود: از سال‌های قبل و پیش از پاندمی کرونا، ستاد بازسازی عتبات عالیات برای فراهم کردن مکان استراحت و اسکان زائران میلیونی اربعین، چند پروژه رفاهی خدماتی در نقاط مختلف شهر نجف آغاز کرده بود که تلاش می‌کنیم این طرح‌ها امسال به اتمام برسد.

جلال مآب یادآور شد: هرچند در اربعین گذشته به دلیل پاندمی کرونا زائر و موکبی از ایران اعزام نشد اما با برنامه‌ریزی‌های ستاد بازسازی عتبات و همت دوستداران اهل بیت، از ظرفیت موکب‌ها در جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر، آبادانی مناطق محروم و کمک به دانش‌آموزان کم بضاعت در داخل کشور استفاده شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان بر لزوم اطلاع رسانی فراگیر در خصوص اقدامات، دستاوردها و کارکردهای این تشکل مردم نهاد تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ وقف و مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه از اولویت‌های فرهنگی امسال ستاد است.