شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام

روزنامه پاکستانی:

اعضای برجام در وین رفتار آمریکا را تغییر دهند

به گزارش منیبان، روزنامه انگلیسی زبان نیشن روز سه‌شنبه در سرمقاله خود با عنوان "احیای توافق هسته‌ای" رفتار دوگانه غرب و رویکرد غیرسازنده دولت فعلی ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران و کارشکنی در بحث برجام را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

در این سرمقاله آمده است: بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نشست امروز کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای ایران در وین برای خروج از بن بست برجام بسیار کارآمد خواهد بود.

نیشن،رفتار دولت بایدن در تعامل با ایران و توافق هسته‌ای را غیرسازنده دانست و نوشت: با وجود ادعای جوبایدن برای بازگشت به برجام تاکنون اقدامی عمل گرایانه از آنان مشاهده نشده است.

این روزنامه پاکستانی افزود: باید منصفانه بگوییم این ایران نبود که برجام را نقض کرد، پس توقع بازگشت این کشور به توافق را نباید داشت زیرا این یک مطالبه غیرمنطقی و ناعادلانه است.

نیشن تاکید کرد: حاکمیت ایالات متحده به جای توجیه اقدامات دولت قبلی باید اشتباهات خود را بپذیرد و بدون تعیین هرگونه پیش شرط برای تهران، گام عملی برای بازگشت به برجام و عمل به تعهدات خود بردارد.

این روزنامه موفقیت نشست وین را منوط به یافتن نقاط مشترک دانست و افزود: اگر ایالات متحده تحریم‌های ایران را کاهش دهد می‌توان ارزیابی کرد که دولت بایدن گام عملی برای تعهد خود در حفظ توافق هسته‌ای را نشان داده است.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ جمعه گذشته به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را امروز سه شنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، روز گذشته وارد وین پایتخت اتریش شد.