شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کتاب

کشف و پلمب یک‌ واحد صنفی چاپ دیجیتال کتاب به شکل غیرقانونی


کشف و پلمب یک‌ واحد صنفی چاپ دیجیتال کتاب به شکل غیرقانونی

یک‌ واحد صنفی چاپ دیجیتال کتاب که به شکل غیر قانونی در خیابان انقلاب تهران فعالیت می‌کرد،‌ توسط پلیس امنیت شناسایی و پلمب شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در کانال اطلاع‌رسانی خود از کشف یک‌ واحد صنفی چاپ دیجیتال کتاب به شکل غیر قانونی در خیابان انقلاب خیابان دوازده فروردین  تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با همکاری قوه قضاییه، پلیس امنیت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه مورخ 16 فروردین ماه موفق به کشف یک‌ باب واحد صنفی چاپ دیجیتال کتاب به شکل غیر قانونی شد.  

حجم کتابهای این واحد صنفی که حدود یک وانت  است که با حکم قضایی ضبط، صورتجلسه و به انبار ویژه کتب قاچاق منتقل شد. این واحد صنفی پلمپ و صاحبان آن تحویل ضابطان قضایی شد.

 با اقامه شکایت ناشران متضرر از متهم، وکیل اتحادیه به وکالت از شاکیان مبادرت به اقامه دعوی در مراجع ذی‌صلاح خواهد کرد.

 اتحادیه ناشران و کتابفروشان اعلام کرده است با وجود تمهیداتی که کارگروه صیانت اتحادیه اندیشیده، توفیق در مسیر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کتاب بدون مساعدت و همراهی تمامی همکاران صنف ممکن نیست.

کارگروه صیانت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در سال گذشته نیز فعالیت‌ بسیاری در راستای شناسایی واحدهای قاچاق کتاب در سراسر کشور داشت که تنها در تهران چندین واحد شناسایی و پلمب شده‌اند،‌ با این وجود ناشران از روند بررسی پرونده‌ها و احکام صادره چندان رضایت ندارند،‌ پرونده متهم اصلی قاچاق کتاب نیز همچنان باز و در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/