شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق

عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق:

گروه‌های عراقی بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها از خاک خود تأکید دارند

گروه‌های عراقی بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها از خاک خود تأکید دارند

عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» عراق بار دیگر بر لزوم اخراج نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق امروز سه شنبه بار دیگر بر لزوم اخراج نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از خاک عراق تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: موضع عراق در قبال نیروهای آمریکایی کاملاً واضح است. ما خواستار اخراج آنها هستیم. دولت عراق باید بر سَر چگونگی اخراج نیروهای آمریکایی، با واشنگتن وارد مذاکره شود. هدف قرار گرفتن کاروان‌های نظامی آمریکا تنها یک معنا دارد و آن، این است که آمریکا باید از خاک عراق خارج شود.

پیش از این، «جواد الطلیباوی» سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای بقای نظامی در خاک این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: تلاش‌های آمریکا برای بقای بیشتر در خاک عراق از دیدگاه ما کاملاً مردود است. تصمیم مقاومت عراق برای اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق کاملاً قاطعانه است.

سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق در ادامه افزود: مقاومت تا زمان پایان اشغالگری آمریکا در عراق ادامه خواهد داشت. تا زمانی که تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق بسته نشوند، عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران متوقف نخواهد شد.

حامد عباس نماینده ائتلاف فتح نیز چندی پیش اعلام کرد که کشمکش‌ها و عامل سیاسی داخلی موجب تضعیف موضع در برابر دخالت‌های خارجی شده است و دخالت آمریکا و تحریم‌ها علیه برخی شخصیت‌ها و تشکلات سیاسی را موجب شده است.