شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن

کشور نیازمند پلتفرم تولید مسکن است


کشور نیازمند پلتفرم تولید مسکن است

مقام مسئول ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر این‌که کشور نیازمند پلتفرم تولید مسکن است، گفت: در دوره وزیر سابق تولید مسکن به کمتر از نصف کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر محرابیان در مراسم آغاز ساخت 130 هزار مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام، اظهار کرد: سه مولفه در تولید مسکن ارزان‌قیمت تاثیرگذار است؛ حمایت از تولید، حمایت از اقشار محروم و ایجاد اشتغال.

وی ادامه داد: هیچ رشته فعالیتی از بین فعالیت‌های تولید همسطح با تولید مسکن اشتغالزا نیست و این بخش لکوموتیو تمام حوزه‌های تولیدی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام افزود: تولید، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در قالب اقتصاد مقاومتی جهت‌گیری استراتژیک ستاد اجرایی فرمان امام است.

محرابیان در ادامه با اشاره به این‌که مهم‌ترین ایراد بخش مسکن کشور نبود پلتفرم تولید است، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم تا پلتفرمی بر اساس عرضه و تقاضا ایجاد کنیم که تابع سیاست‌های دولت‌ها نباشد.

وی با کنایه به عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی گفت:‌در سال‌های گذشته و قبل از حضور مهندس اسلامی در وزارت راه، تولید سالانه مسکن کشور به کمتر از 300 هزار واحد کاهش یافت. وقتی تولید کمتر از نصف نیاز کشور می‌شود مسلما شاهد افزایش شدید قیمت‌ها خواهیم بود.

وی مهم ترین عنصر تاثیرگذار در قیمت مسکن را زمین عنوان کرد و افزود: در طرح ملی مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام عنصر زمین را در تولید مسکن را به صفر رسانده است. یکی دیگر از نیازهای کنونی بخش مسکن کشور اسفتاده از روش‌های نوین ساخت و ساز و صنعتی‌سازی مسکن است. در دولت قبل شرکت مپسا برای توسعه صنعتی سازی ایجاد شد و آخرین فناوری‌های روز دنیا در این بخش را وارد کشور کرد.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از 30 هزار مسکن محرومان، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت و ساز مسکن هیچ انتفاعی ندارد، و متحمل هزینه های سرسام‌آور زمین و تخصیص اعتبارات به مجریان می‌شود.

انتهای پیام/