به گزارش برنا؛ کم تحرکی، مصرف خوراکی‌های پر کالری و سبک زندگی نوین، چاقی و اضافه وزن را برای جوامع بشری به ارمغان آورده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده 30/1 درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند. همین مقوله نشان دهنده بروز بیماری‌هایی همچون دیابت، کبد چرب و ... است. در طرح کوچ با بررسی دانش آموزان باید به این امر اذعان داشت که 6درصد دانش آموزان لاغر و خیلی لاغر هستند، 30/1 درصد چاق و  36/9 درصد دارای وزن  هستند.  محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره روند اجرای طرح کوچ به خبرنگار برنا گفت: رژیم تغذیه‌ای و برنامه ورزشی در ایام نوروز در اختیار دانش آموزان قرار و مورد استقبال قرار گرفته است.

او افزود: با بررسی استقبال دانش آموزان، خانواده و جمع‌آوری اطلاعات اولیه می‌توان به این امر اذعان کرد که تمامی افراد نسبت به طرح کوچ و اجرای آن دغدغه‌مند هستند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: دیگر افراد مرتبط به طرح کوچ نیز به این مقوله حساس هستند و بخش قابل توجهی از خانواده ‌ها متاثر از طرح کوچ نسبت به وزن و تناسب اندام فرزندشان و عوارض احتمالی این مقوله دغدغه‌مند هستند. 

محسن بیگی تاکید کرد: هم‌اکنون دانش آموزان به دلیل برگزاری طرح کوچ از حساسیت‌های فراوان نسبت به رژیم تغذیه ای و حرکت ورزشی برخوردار هستند. این در حالی است که بی‌تحرکی در بین دانش آموزان اضافه وزن و چاقی به دنبال دارد. افزایش وزن هم در آینده می‌تواند زمینه‌ساز بروز  بسیاری از بیماری‌ها باشد.

 مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: در تابستان 1400 پیگیری‌ها و برنامه در قالب طرح کوچ با روش‌های مداخله‌ای نوین در دستور کار قرار گرفته می‌شود.

//انتهای پیام: 3