علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: امروز سه شنبه شاهد اقدامات تازه‌ای از روند شکست زورگویی و تجدید حیات برجام هستیم. همان طور که در اوج درگیری‌ها و فشارهای رژیم ترامپ پیش‌بینی می‌کردیم سرانجام آمریکا با ناامید شدن از مسیر اشتباه گذشته اعتراف می‌کند فشار حداکثری شکست خورده و چاره ای جز احیای برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهداتشان وجود ندارد.

وی افزود: این مسئله و موفقیت جز با خویشتن‌داری ما در برابر جنگ افروزان به دست نمی‌آمد و اگر با وجود همه فشارهای داخلی و خارجی برای خروج از برجام و مقابله به مثل در برابر ترامپ ایستادیم و مردم ما این رنج ناجوانمردانه را تحمل نمی‌کردند و اگر رهبری معظم با درایت در صف مقدم حمایت از برجام و حق قانونی ایران در مقابله با این تهدیدات و تحدیم ها نمی‌ایستاد، این اتفاق نمی‌افتاد. 

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

* امروز هم با اطمینان می‌گویم در آینده بسیار نزدیک دولت آمریکا راهی جز خاتمه دادن به رفتارهای قانون‌شکن ندارد، تحریم‌های یکجانبه و نقض توافقات بین‌المللی هم پایان خواهد رسید.

 * نشست وین که امروز انجام خواهد شد فرصتی برای تبادل نظر همه طرف‌ها درباره نحوه و زمان‌بندی بازگشت به تعهدات زمینه برجام است که اصول ما کاملاً همانطور که بارها گفته شد تغییر نخواهد کرد و نمایندگان ما در آنجا خواهند گفت. هیچ مذاکره‌ای بین ایران و نمایندگان آمریکا انجام نخواهد شد.