شهرخبر

اختلافم با دوندگان مطرح ذهنی است/ مرادی: فدراسیون ۱۰۰۰ تومان هم کمکم نکرد

اختلافم با دوندگان مطرح ذهنی است/ مرادی: فدراسیون ۱۰۰۰ تومان هم کمکم نکرد

محمدجعفر مردای می‌گوید فدراسیون دوومیدانی برای حضورش در اردوی کنیا هیچ کمکی نکرده و با اسپانسر شخصی اعزام شده است.

محمدجعفر مرادی در مورد حضور خود در اردوی کنیا گفت: سال‌ها قبل می‌خواستم به این اردو بیایم اما هیچ اسپانسری پیدا نمی‌کردم. خوشبختانه به تازگی از طریق یکی از دوستانم اسپانسر پیدا کردم و به این اردو آمدم.

او افزود: همراه با آقای مرتضی بیرانوند (دونده ۱۰ هزار و ۵۰۰۰ متر) به کنیا آمده‌ایم که اردوی ما سه ماه ادامه دارد. البته آقای بیرانوند با هزینه شخصی آمده است.

 

این دونده ماراتن در مورد شرایط اردوی خود گفت: در گروه آقای ژولین واندرز رکوردار نیمه مارتن اروپا در سال ۲۰۱۹ هستیم و آقای کیموتو رکوردار سابق ماراتن دنیا و نزدیک به ۱۵ نفر از رکورداران جهان و قهرمانان فعلی نیز در این گروه حضور دارند. تمرینات سخت و دشواری را پشت سر می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم تا رکوردهای خوبی را ثبت کنیم.

او در مورد سطح اردوی کنیا اظهار کرد: اینجا سطح آخر دنیاست و بهتر از آن وجود ندارد. در این اردو فهمیدیم که دسترسی به رکوردهای این دوندگان دور از دسترس نیست و ما فقط از نظر ذهنی کمی اختلاف داریم، یعنی با ۶ ماه تا یک سال تمرین با گروه به سطح آنها می‌رسیم. همه دو پا و یک قلب  داریم که با سختی و تمرین می‌توان حتی بهتر از این افراد شد.

-

 

این دونده ماراتن در پاسخ به این سوال که فدراسیون هم برای حضور در این اردو شما را حمایت کرده است؟ گفت: فدراسیون اصلا خبردار نیست که به این اردو آمده‌ام. انگار دونده استقامتی وجود ندارد، حالی از ما نمی‌پرسند و یک هزار تومانی کمک نمی‌کنند.

مرادی با بیان اینکه ۱۵ روز از حضورش در اردوی کنیا می‌گذرد و به مرور به آمادگی بهتری دست پیدا می‌کند، در مورد مسابقات قهرمانی آسیا گفت: می‌خواستم ورودی المپیک ماراتن را کسب کنم اما متاسفانه مسابقه‌ای برای کسب سهمیه نیست، بنابراین خودم را برای مسابقات ماراتن قهرمانی آسیا که تیر برگزار می‌شود، آماده می‌کنم.