شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آتش#کرونا

آتش کرونا شعله گرفت/ بیمارستان‌ها توان موج چهارم را دارند؟

کدخبر: 403596
اقتصادپرس : همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در بیشتر نقاط کشور در حال افزایش است، کارشناسان امر بر پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری تاکید دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز به طور دقیق ماهیت ویروس کرونا مشخص نیست و نمی‌دانیم چگونه به این راحتی جان مردم را می‌گیرد.گمان می‌رود این ویروس از حیوان به انسان منتقل شده باشد. این حلقه گمشده هنوز شناخته نشده و می‌تواند منبع بیماری‌های عفونی دیگری باشد، با این حال تا کنون توانسته جان میلیون‌ها نفر را بگیرد.

گسترش لجام گسیخته کرونای جهش‌یافته در کشور، موجب تشدید تدابیر بهداشتی و تمدید محدودیت‌ها شد اما باز هم با تمام سختگیری ها و محدودیت ها، مردم به سفر رفتند و دورهمی‌ها هم ادامه پیدا کرد؛ این روند باعث شد تمام بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی شود.

سفرهای نوروزی و اوج گیری دوباره کرونا

محمدرضا هاشمی، رئیس اورژانس بیمارستان دانشوری، درباره شرایط پذیرش بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان اظهار کرد:  میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا افزایش یافته و همه تخت‌های «آی سی یو» بیمارستان نیز پر شده است.

او گفت: معمولا بیمارانی به بیمارستان می‌آیند که وضعیت حادتر و شدیدتری دارند و زمانی مراجعه می‌کنند که علائم بیماری تشدید شده است.به همین علت زمان مناسب را برای شروع درمان از دست می‌دهند و این مسئله میزان بستری و فوت ناشی از این بیماری را افزایش می‌دهد.

خیز موج چهارم کرونا زیر سایه عادی انگاری

محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا، اظهار کرد: در حال حاضر بستری بیماران بد حال در بیمارستان سینا  به  ۴۰ نفر رسیده است، در حالیکه در روزهای ابتدایی سال این عدد به ۷ نفر می رسید.

او گفت: در این بازه زمانی میزان مراجعه بیماران به بیمارستان ۵ الی ۶ برابر افزایش یافته است، با این شرایط مردم به سمت عادی سازی رفته اند و دیگر زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

طالب پور بیان کرد: شمار زیادی هم طبق عادات ایام عادی به دید و بازدید رفتند. نتیجه این رفتارها به افزایش میزان ابتلا به کووید ۱۹ و اوج گیری دوباره این بیماری انجامید.

 اکثر موارد ابتلا به بیماری کرونا، خانوادگی است

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای تهران، با اشاره به افزایش موارد مراجعات سرپایی و بستری در کشور اظهار کرد: طی یک هفته گذشته میزان مراجعات سرپایی ۳۵ درصد و موارد بستری در حدود ۳۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

او افزود: در شرایط کنونی ۳ هزار و ۳۱۲ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان تهران بستری هستند.

توکلی بیان کرد: متاسفانه در تهران وضعیت بیماری مطلوب نیست و به نوعی وارد پیک چهارم بیماری کرونا شده ایم. به بیمارستان‌های سراسر استان تهران برای مقابله با این شرایط، آماده باش اعلام کرده ایم.

او تاکید کرد: متاسفانه آثار مسافرت‌ها در ایام نوروز را در نیمه دوم فروردین خواهیم دید. اکثر موارد ابتلا به بیماری کرونا، خانوادگی است؛ این موضوع نشان می‌دهد که کرونا در دورهمی‌ها و دید و بازدید‌های خانوادگی چرخیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی کرونا در کشور رو به افزایش است، بنابراین تا رسیدن واکسن به تمام اقشار جامعه، تنها راه مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. با تداوم روند تلاش‌ها برای ساخت واکسن داخلی و همکاری مردم، امیدواریم سال ۱۴۰۰، سال غلبه برکرونا باشد.