شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام#ایران#دولت#نشست وین
ربیعی: اجرای برجام به همان سادگی نقض برجام توسط آمریکا است

ربیعی: اجرای برجام به همان سادگی نقض برجام توسط آمریکا است

سخنگوی دولت با اشاره به نشست وین گفت: چون سابقه عهدشکنی‌های متعدد را دیدیم قطعا آنچه که امروز مد نظر ما قرار گرفته این است که ایران و امریکا تا قبل از بازگشت آمریکا به برجام مذاکره‌ای نخواهند داشت، اجرای برجام به همان سادگی نقض برجام توسط آمریکا است.

اعتمادآنلاین| سخنگوی دولت گفت: هیچ مذاکره‌‌ای بین نمایندگان ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.


به گزارش تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به نشست وین گفت:‌ هیچ مذاکره‌‌ای بین نمایندگان ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.

 

وی افزود: در عین حال در صورت لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران اماده است بعد از راستی‌آزمایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همه تعهدات خود برگردد.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا درخواست پیشین ایران مبنی بر لغو کلیه تحریم‌ها تغییر کرده است و لغو گام به گام را قبول کرده؟ گفت: در این زمینه پیشنهادهای مختلفی از 4+1 واصل می‌شود در این مدت. اما ما هیچ منطقی به جز آن خطوط کلی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند نمی‌بینیم. شرط عقلانی در مذاکرات این است فردی که میز را ترک کرده و عهدشکنی کرده به تعهدات خود برگردد.

 

ربیعی اضافه کرد: چون سابقه عهدشکنی‌های متعدد را دیدیم قطعا آنچه که امروز مد نظر ما قرار گرفته این است که ایران و امریکا تا قبل از بازگشت آمریکا به برجام مذاکره‌ای نخواهند داشت، اما آماده دریافت نظر طرف‌ها برای پیدا کردن راه‌حل فوری هستیم و پیشنهاداتی را بررسی کنیم. اجرای برجام به همان سادگی نقض برجام توسط آمریکا است.

 

ادامه دارد...