«علیرضا خامسیان»، چهره نزدیک به عارف، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص حواشی دیدار برخی کاندیدای احزاب اصلاح طلب با عارف گفت: عارف به عنوان یک شخصیت مورد وثوق جریانات مختلف و البته نظام محل مراجعه گروه ها، شخصیت ها، افراد مختلف و البته مسئولان است. به فراخور در طی ماه های گذشته این دیدارها بوده و غیر طبیعی نیست که بخواهد مورد توجه قرار بگیرد.

او اظهار کرد: شاید در این دیدارها افرادی بوده باشند که در فضای رسانه ای کشور در بین کاندیدهای احتمالی1400 نام برده شوند. در چند و چون دیدارهایی که با جناب عارف به صورت انفرادی برگزار می شود، نیستیم ولی به هرحال این دیدارها معطوف به سابقه بوده و چیز تازه ای نیست.

خامسیان افزود: این دیدارها همیشه بوده ولی در این دیدارها ممکن است افرادی یا مسئولانی باشند که در فضای رسانه ای از آنها به عنوان کاندیدای احتمالی، نام برده شود. 

او در خصوص احتمال کاندیداتوری عارف نیز خاطرنشان کرد: عارف هر زمانی که بخواهد وارد انتخابات شود به مردم و یا رسانه ها اعلام می کند. من و یا دوست دیگر نیابتی از طرف او نداریم که بگوییم، کاندیدا می شود یا نمی شود. چیزی که در مواضع اخیر او مورد تاکید قرار گرفته این است که جریان اصلاح طلب و به عنوان جریان ریشه دار حتما فعالیتی خواهد داشت. حالا این جریان اصلاح طلب با چه طرحی وارد عرصه شود در گذر زمان مشخص می شود. 8