شهرخبر

احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا از اواخر شهریور/ آغاز اردوی تیم ملی از ۲۰ فروردین


احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا از اواخر شهریور/ آغاز اردوی تیم ملی از 20 فروردین

مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی اواخر شهریور یا اوایل مهرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی قشقایی راد، سرمربی تیم ملی نوجوانان هندبال ساحلی در خصوص اردوی های آمادگی این تیم گفت: طبق اعلام کنفدراسیون هندبال آسیا برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا که پیش از این قرار بود از روز 13 فروردین ماه آغاز شود، برای مرتبه سوم به تعویق افتاد. البته ساحلی تنها رشته‌ای است که برگزاری آن از سوی آسیا کنسل نشده و با توجه به اینکه آسیا بنا دارد این مسابقات را برگزار کند و این مسابقات هم حکم انتخابی برای مسابقات قهرمانی سال 2022 جهان را دارد، باید برگزاری اردوها را تحت هر شرایطی ادامه بدهیم.

وی افزود: به واسطه شنیده‌ها فکر می‌کنم مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه برگزارشود، بنابراین برنامه ریزی اردوها را فعلا بدون اعلام رسمی آسیا بر این تاریخ پیش می‌بریم و امیدوارم بتوانیم روند آماده سازی تیم را مانند سابق ادامه بدهیم. 

قشقایی راد ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با فدراسیون هندبال و انجمن هندبال ساحلی، نخستین اردوی تیم ملی نوجوانان هندبال ساحلی در سال جدید از روز بیستم فروردین ماه در شهر یزد برگزار خواهد شد. در این اردو که تا 24 فرودین ادامه دارد، ابتدا دو روز نخست را تمرین و دو روز بعدی را در مسابقات چندجانبه شهر یزد که به مناسبت «روز یزد» برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنیم. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان هندبال ساحلی افزود: فدراسیون هندبال قصد دارد که اردوهای این تیم همچنان برقرار باشد و این تیم در شرایط ایده آل به سر ببرد تا زمانی که تاریخ برگزاری مسابقات آسیایی اعلام شود. ولی قطعا یکسری مشکلات در این مسیر خواهیم داشت که اولین و جدی ترین مشکل تداخل برگزاری اردوهای تیم های نوجوانان هندبالیست ساحلی و سالنی است که این مساله باید مدیریت شود.

قشقایی راد ادامه داد: فکر می کنم اگر قرار باشد بازیکنان در هردو فیلد فعالیت کنند، نمی‌توانیم روند برگزاری اردوهای هندبال ساحلی را مانند سابق ادامه بدهیم. امیدوارم اولویت اول ساحلی باشد. به دلیل اینکه ما قرار است در سال 2021 در مسابقات آسیایی شرکت کنیم و سهمیه مسابقات جهانی را بگیریم ولی مسابقات تیم سالنی در سال 2022 برگزار می‌شود. در این صورت اولویت با هندبال ساحلی است و بچه‌ها باید بتوانند مثل قبل کاملا در اختیار کادرفنی باشند و تمرکز خود را روی این تیم بگذارند.

وی با بیان اینکه در تیم هندبال ساحلی روی بازیکنان تمام استان‌ها باز است و ما همه بازیکنان را رصد می‌کنیم، گفت: به جد می‌توانم بگویم تیم هندبال ساحلی نوجوانان قوی‌ترین و پرامیدترین تیم هندبال رده‌های مختلف هندبال برای کسب مقام قهرمانی و ورود به مسابقات جهانی است و امیدوارم در این راستا حمایت کاملی از این تیم داشته باشیم که این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق در ماه‌های ابتدایی سال جدید است که این مهم هم به واسطه جلساتی که برگزار شده و برگزار خواهیم کرد، محقق می‌شود.

 

انتهای پیام/