شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشمندان

مضرات فراوان مصرف نوشیدنی‌های شیرین گازدار و نوشابه‌ها

دانشمندان آمریکایی از دانشگاه‌های جورجیا و کالیفرنیای جنوبی یکسری آزمایشات را انجام دادند و موش‌هایی که در سن کم، آب گازدار شیرین و نوشابه به آنها داده می‌شود، ترکیب باکتری‌های روده در آنها تغییر می‌کند و بر عملکرد مغز تأثیر منفی می‌گذارد و بیشتر دچار مشکلات حافظه هستند.

مضرات فراوان مصرف نوشیدنی‌های شیرین گازدار و نوشابه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، بر اساس تحقیق منتشرشده در ScienceDaily، نوشیدنی‌های قندی حافظه و توانایی یادگیری را در کودکان مختل می‌کنند.

در طی این مطالعه متخصصان متوجه شدند موش‌هایی که در سن کم، آب گازدار شیرین و نوشابه به آنها داده می‌شود بیشتر دچار مشکلات حافظه هستند. به دلیل مصرف نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه در موش‌ها، ترکیب باکتری‌های روده تغییر می‌کند که بر عملکرد مغز تأثیر منفی می‌گذارد.

دانشمندان قصد دارند تعدادی آزمایش انجام دهند و دریابند که آیا می‌توان با کمک سبک زندگی سالم از اثرات منفی مصرف نوشیدنی‌های شیرین در کودکی رها یافت.

پیش از این در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا نتایج کار علمی اعلام شده بود که نوشیدنی‌هایی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی محبوب به طور بالقوه خطرناک بوده و می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهند. این مطالعه مشاهده‌ای شامل ۱۰۴،۷۶۰ داوطلب بود.