شهر خبر

نماینده قائنات خواستار شد؛

ضرورت اختصاص ارز دولتی به نهاده‌های دامی

ضرورت اختصاص ارز دولتی به نهاده‌های دامی

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم توقع دارند همان طور که با امثال ریگی و روح الله زم برخورد شد، با مفسدان اقتصادی هم برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مشکلات بخش کشاورزی اظهارداشت: اگر از ۱۰ سال پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعارهای سال مبنی بر توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی اهتمام می ورزیدیم، قطعا شاهد این مشکلات نبودیم. اقتصاد مقاومتی به معنای تأمین نهاده های دامی و ۲۰ کالای اساسی مردم است.

وی بیان کرد: مسئولان باید در تأمین کالاهای اساسی مردم کوشا باشند و تحت هیچ شرایطی نباید بگویند که ما در تأمین ۲۰ قلم کالای اساسی مشکل داریم به دلیل آنکه در تحریم هستیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه شعارهای سال معمولا در قالب ارائه چند بیانیه و همچنین برگزاری چند جلسه باقی می ماند.

وی ادامه داد: ما باید برای تأمین نهاده های دامی تلاش بیشتری کنیم اما متأسفانه اقدامات لازم در این زمینه انجام نشده و در مقابل ما به یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده هندوانه و خربزه تبدیل شده ایم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید ارز دولتی به نهاده های دامی اختصاص پیدا کند که در سال ۹۸ و ۹۹ ارز دولتی بسیار زیادی برای واردات نهاده های دامی اختصاص داده شد اما متأسفانه صرف تأمین نهاده های دامی نشد.

وی تأکید کرد: مردم نمی پذیرند که ما می توانیم امثال روح الله زم و ریگی را دستگیر و مجازات کنیم اما نتوانیم با مفسدان اقتصادی و کسانی که ارز دولتی را دریافت کرده اما کالاهای اساسی مردم را تأمین نکرده اند، برخورد کنیم.

اسحاقی ادامه داد: وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای ذیربط باید در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. اگر نهاده های دامی با ارز دولتی وارد کشور می شود اما به دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نمی رسد باید نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اقدامات لازم را برای بررسی این موضوع انجام دهند تا مشخص شود ارز دولتی کجا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۸ میلیون تن جو امسال وارد کشور نشود، بخش عظیمی از دام سبک و سنگین از بین می رود و بنده این موضوع را امروز به دولتمردان گوشزد می کنم تا فردا نگویند ما از این موضوع اطلاع نداشتیم.