شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان#شورای عالی

عبدالله: درباره ترکیب و چگونگی دولت آینده تاکنون اظهارنظری نشده است


عبدالله: درباره ترکیب و چگونگی دولت آینده تاکنون اظهارنظری نشده است

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره دولت آینده این کشور گفت که اظهارنظر درباره جزئیات دولت آینده زود است و تاکنون نیز درباره ترکیب و چگونگی آن سخنی گفته نشده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اظهار داشت که تا کنون درباره‌ ترکیب و یا چگونگی دولت آینده بحثی نشده است.

وی افزود که سخن گفتن درباره جزئیات دولت پس از صلح در افغانستان هنوز زود است.

عبدالله در کمیته دادخواهی زنان افغانستان با تاکید بر حضور زنان در نشست استانبول گفت که علاوه بر اعضای اصلی، نمایندگانی از زنان و جامعه‌ مدنی نیز حضور خواهند داشت.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان درباره طرح‌های پیشنهادی برای صلح این کشور نیز گفت که کار درباره یکی شدن دیدگاهها ادامه دارد و کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ نیز در مورد چند اصل بنیادی برای نشست استانبول کار می‌کند تا مشارکت عادلانه و معنادار همه طرف‌ها حفظ شود.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که نشست ترکیه در 16 آپریل برگزار می‌شود و برای 10 روز نیز ادامه خواهد داشت اما «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که هنوز چیزی نهایی نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، در آستانه نشست ترکیه حدود 30 طرح صلح به شورای عالی مصالحه افغانستان ارائه شده است.

برخی کارشناسان می‌گویند که اختلافات داخلی و عدم انسجام و دیدگاههای بسیار، نشان از اختلافات سیاسی عمیق در موضوع صلح افغانستان دارد و نشست‌های صلح آینده برای این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ربانی: نشست دوحه ابزار تبلیغاتی آمریکا بود/ نشست ترکیه فرصتی برای افغانستان است

«سید اسحاق گیلانی» رهبر «نهضت همبستگی ملی» افغانستان درباره طرح‌های گوناگون اظهارداشت: اصلأ کار خوبی نیست و ذهن همه را مغشوش می‌کند. بهترین طرح، طرحی است که حکومت موقت و آتش‌بس باشد.

«شکوفه نورزی» نمایندۀ مردم هلمند در پارلمان افغانستان نیز گفته که وجود طرح‌های گوناگون نشان می‌دهد که ما تاکنون بین خودمان توافقی نکردیم؛ پس چگونه با طالبان کنار بیاییم؟

با این حال، دولت و شورای مصالحه افغانستان نیز تاکید کرده‌اند که از همه پیشنهادها یک طرح واحدی ایجاد می‌کند و به نمایندگی از اکثریت در نشست استانبول مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/.