شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#منابع

ترور مسئول ارشد جریان صدر در «ذی قار»

عراق| ترور مسئول ارشد جریان صدر در استان «ذی قار»

منابع عراقی از ترور یک مسئول ارشد جریان صدر در استان ذی قار عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، یک منبع امنیتی عراقی از ترور یکی از رهبران ارشد جریان صدر در استان« ذی قار» خبر داد.

این منبع امنیتی اعلام کرد: مسئول دفتر عشایر جریان صدر در استان ذی قار به نام «علی الزیرجاوی» در جاده «سید دخیل» و در نزدیکی زندان «الاصلاحی» در «ناصریه» ترور شد. بر اساس اطلاعات اولیه این ترور به دلایل اختلافات عشایری رخ داده است.

دستگیری سرکرده بارز داعشی در بغداد

منابع امنیتی عراقی از دستگیری سرکرده بارز داعشی  در بغداد خبر دادند و اعلام کردند: وی در جریان مراجعه به بخش جانبازان سازمان بازنشستگی عراق دستگیر شد. پس از بررسی سابقه کیفری او مشخص شد که وی یکی از داعشی‌های برجسته است و دستور بازداشت و دستگیری وی صادر و دستگیر شد.

دفع حمله داعش به ارتش عراق در صحرای الانبار

«یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق از دفع حمله داعش به مرکز وابسته به ارتش عراق در صحرای الانبار خبر داد و گفت: در جریان دفع حمله داعش علاوه بر انهدام یک خودرو تکفیری‌ها مقادیری سلاح میان برد هم از تروریست‌ها به دست آمد.

کشف مخفیگاه‌های خطرناک داعشی در شمال شرق دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق گفت: نیروهای حشد شعبی در جریان عملیات جستجو در مناطق «زور الاصلاح» در نزدیکی ناحیه «جلولا» در استان دیالی سه مخفیگاه مهم و خطرناک داعشی را کشف کردند که مرکز برنامه ریزی و اجرای اقدامات تروریستی این گروه محسوب می‌شد و در آن ابزارهای الکترونیکی و ارتباطاتی و مواد لجستیک بسیاری کشف و ضبط شد.

وی افزود: داعش برای حضور طولانی مدت در منطقه «زور الاصلاح» با بهره برداری از شرایط جغرافیای صعب العبور منطقه برنامه ریزی می‌کرد تا این منطقه را به مرکز آموزشی و مرکز حمله و اقدامات جنایتکارانه خود قرار دهد.

الحسینی بیان کرد: عملیات حشد شعبی، داعش را غافلگیر کرد زیرا هرگز فکرش را نمی‌کرد که نیروهای حشد شعبی بتوانند به مناطقی برسند که هیچ نیرویی طی سالیان دراز به آنجا پایش نرسیده است.

وی گفت: تسلط و تامین منطقه «زور الاصلاح» و حومه آن در حفاظت و تامین امنیت بزرگترین ناحیه آزاد شده از لوث داعش یعنی جلولاء نقش بسزایی دارد.

منطقه زور الاصلاح یکی از مناطق بسیار خطرناک قبل از اینکه حشد شعبی دست به عملیات بزند، محسوب می‌شد.

منبع: تسنیم