شهر خبر
بررسی علل گرانی‌ها در تامین و توزیع نهاده‌های دامی|

ساداتی‌نژاد: وزرات جهاد کشاورزی باید قیمت محصولات کشاورزی را تعیین کند/ خاوازی: درباره مشکلات رخ داده در بازار مرغ از مردم عذرخواهی می‌کنیم

بررسی علل گرانی‌ها و مشکلات کیفیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی در دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - بررسی علل گرانی‌ها و مشکلات کیفیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی در دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در جریان این جلسه در صحن علنی مجلس گفت:  اختیارات در زمینه تولید محصولات کشاورزی باید به وزرات جهاد کشاورزی بازگردد.

این نماینده مجلس بیان داشت: قیمت محصولات کشاورزی را باید وزرات جهاد کشاورزی تعیین کند.

وی با اشاره به بررسی برخی اشکالات در زمینه تامین و توزیع نهاده های دامی در ماه های اخیرگفت: هیچ نظمی برای تامین ارز جهت تامین نهادهای دائمی در کشور وجود نداشت. این مسئله باعث شد تا سه میلیون تن نهاده دامی در گمرک رسوخ کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به تعیین غیر واقعی و دستوری قیمت محصولات کشاورزی بیان داشت: تعیین غیر واقعی و دستوری قیمت محصولات کشاورزی توسط سازمان حمایت انجام شد،این در حالی است که نقش اصلی را در بازار مرغ قیمت دستور آن ایفا کرد.

وی با بیان اینکه ما بار‌ها گفته‌ایم مرغ داری ها بنگاه‌های اقتصادی هستند و بنگاه‌های خیریه نیستند،بیان داشت: چرا به دلیلی اینکه کشاورز و مرغ دار غذای مردم را تولید می‌کند ما می‌خواهیم تا کشاورز با قیمت دستوری کالای خود را به بازار عرضه کند. این اتفاقی است که دقیقا در موضوع مرغ رخ داد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: بیش از ده‌ها جلسه با مسئولین سازمان حمایت گذاشته شد و گفته شد این قیمت گذاری باعث عدم جوجه ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به نقش ستاد تنظیم بازار گفت: این ستاد نقش خود را در موضوعات کشاورزی خوب ایفا نکرده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به مشکلات در زمینه توزیع محصولات کشاورزی در کشور گفت:متاسفانه عدم توزیع  مناسب محصولات کشاورزی در کشور موجب هرج و مرج در توزیع کالا‌هایی از جمله مرغ شده است.
 
کاظم خاوازی، وزیر جهادکشاورزی در جریان این جلسه و با اشاره به جوجه ریزی در تولید مرغ گفت: جوجه ریزی توسط چند سیستم مختلف تحت کنترل است. بنابراین جوجه ریزی به اندازه کافی اتفاق افتاد و اتفاقات در بازار مرغ مرتبط با بازار نبود.
 
وی بیان داشت: در زمینه تولید و توزیع مرغ بالاخره دولت تصمیم گرفت و کارگروهی در این زمینه تعیین کرد و تمام دستگاه ها به کمک آمدند. ما سه روز کاری فرصت داشتیم و امروز فضا بسیار مناسب شده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمامی مسئولیت‌های تجارتی اعم از صادارت و واردات بر عهده وزرات جهاد کشاورزی نیست، گفت: بنده همین جا از مردم درباره برخی مشکلات عذرخواهی می کنم و امیدوارم با وجود کارگروه تشکیل شده مشکلات رفته رفته برطرف شود.
 
تکمیل می شود ...