شهر خبر

در تماس تلفنی؛

رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر با یکدیگر رایزنی کردند

رئیس‌جمهور ترکیه و امیر قطر با یکدیگر رایزنی کردند

رئیس جمهور ترکیه در جریان تماس تلفنی با امیر قطر، با وی در خصوص آخرین تحولات منطقه و راهکارهای تقویت روابط دوجانبه رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در همین ارتباط بیانیه‌ای را صادر و در آن اعلام کرد: در تماس تلفنی اردوغان با امیر قطر همچنین راهکارهای تقویت روابط دوجانبه میان آنکارا و دوحه مورد بررسی قرار گرفت.

این دفتر در بیانیه مذکور همچنین یادآور شد: سران کشورهای ترکیه و قطر با یکدیگر توافق کردند که ضمن تقویت روابط دوجانبه، همکاری‌های خود در سطح منطقه را نیز افزایش دهند.

گفتنی است، پیشتر «غانم شاهین الغانم» رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر با «یشار گولر» رئیس ستاد مشترک ترکیه و هیأت همراه او که در سفری به دوحه رفته بودند، دیدار کرده بود.

چندی پیش نیز وزارت دفاع قطر اعلام کرد که در راستای توسعه همکاری‌های راهبردی با ترکیه، دوحه با آنکارا چند توافق همکاری نظامی امضا کرده است.