شهرخبر

لوور 480 هزار اثر را به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار داد

ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، لوور 480 هزار اثر را به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار داد.

گنجینه لوور را مجازی ببینید

دوستداران تاریخ و هنر اکنون این فرصت را دارند تا برای نخستین بار از مجموعه ای کامل از آثار متعلق به موزه لوور شامل 480 هزار اثر از قسمت های مختلف موزه از هنر اسلامی گرفته تا مجسمه های رنسانس و آثار باستانی مصر به صورت رایگان و مجازی دیدن کنند.

ژان لوک مارتینز، مدیر موزه لوور در بیانیه ای گفت: برای نخستین بار هر فردی می تواند به صورت رایگان و از کامپیوتر شخصی یا گوشی هوشمند خود به تمام گنجینه آثار نگهداری شده در موزه لوور دسترسی داشته باشد و این مجموعه کامل شامل آثاری است که هم اکنون در موزه در معرض نمایش هستند، آثاری که در مخزن نگهداری می شوند و حتی آثاری که به صورت امانت به سایر موزه ها واگذار شده اند. مطمئن هستم این محتوای دیجیتال موجب خواهد شد افراد برای بازدید حضوری از موزه لوور بیشتر ترغیب شوند.

همچنین یک نقشه مجازی از لوور برای بازدیدکنندگان طراحی شده است که به راحتی می توانند از طریق آن از آثار موجود در تمام تالارهای موزه دیدن کنند.

لوور که پربازدیدترین موزه جهان است و در سال 2019 نزدیک 10 میلیون بازدیدکننده داشت، با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا همچنان و از اواخر ماه اکتبر تعطیل است و حالا که روزانه 40هزار نفر در سالن های لوور قدم نمی زنند مسئولان موزه در چند مدت اخیر از این فرصت طلایی برای مرمت فضای موزه و آثار استفاده کرده اند.

همچنین طی بزرگترین انتقال تاریخ موزه لوور، در 16 ماه گذشته بیش از 100 هزار اثر از گنجینه های هنری این موزه بطور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون منتقل شده اند.

موزه لوور دارای بزرگترین مجموعه آثار هنری در جهان است و از این میان تنها 35 هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و 35 هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه های فرانسه قرار دارد.

لوور 480 هزار اثر را به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار داد