شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قیمت نفت#اوپک#کاهش قیمت

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید ایران و اوپک

کدخبر: 403422
اقتصادنیوز : درحالی که مقامات سیاسی ایران از دیروز تاکید کرده اند مذاکرت مستقیم و غیرمستقیمی میان ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت، اما سرمایه گذاران نفتی بر احتمال این مذاکرات متمرکز شده هرچند تحلیلگران امیدی به برداشته شدن تحریم ها ندارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس، قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس و همچنین افزایش تولید نفت ایران با بهبود رشد اقتصادی در آمریکا و امید به بهبود تقاضای گسترده تر برای نفت در سال 2021 مقابله کرد.

*افزایش تولید اوپک پلاسی‌ها

اوپک پلاسی ها پنج شنبه گذشته توافق کردند از ماه می تا جولای به تدریج تولید خود را افزایش دهند. ایران نیز تولید خود را افزایش داده است.

هر بشکه نفت برنت با 1.27 دلار کاهش 63.59 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.17 دلار کاهش 60.28 دلار معامله شد.

از طرفی، سرمایه گذاران بر مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا به عنوان بخشی از مذاکرات احیای توافق هسته ای 2015 متمرکز شده اند.

KthyVnUBjZ2Z

* آمریکا اول تحریم‌ها را برنمی‌دارد

تحلیلگران معتقدند که تحریم های آمریکا از جمله محدودیت های فروش نفت ایران تنها بعد از تکمیل این مذاکرات و بازگشت ایران به تعهداتش برداشته می شود.

با این حال و با وجود این تحریم ها، ایران صادرات نفت به چین را افزایش داده است.

* مذاکره مستقیم و غیرمستقیم نداریم

به گزارش فارس، تمرکز سرمایه گذاران بر این مذاکرات در حالی صورت گرفته است که «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز درباره نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم نخواهیم داشت.

ما با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام اعلام خواهیم کرد که خواسته و شرط ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

وی تصریح کرد آنچه ما در وین و در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها اعلام شده است.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: هیچ طرح و پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم. یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن گامی است که آمریکا تمامی تحریم‌هایی که در دوران ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیدا اعمال شد یا برچسب آنها عوض شد، اینها را باید بردارند و اینها باید تعریف شود و آمریکا باید اینها را بردارد و بعد ما راستی آزمایی می‌کنیم و بعد ما به تعهداتمان برمی‌گردیم.(جزئیات بیشتر)

* روسیه: ایران و آمریکا مذاکره نمی کنند

همینطور میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تصریح کرد در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام در وین هیچ‌گونه مذاکرات مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نخواهد شد.

اولیانوف با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: «به‌ هیچ عنوان هیچ تماس و ارتباط مستقیمی بین نمایندگان ایران و آمریکا وجود نخواهد داشت. ایران که از تحریم‌ها رنج برده است، حداقل در این مرحله، آماده مذاکرات مستقیم نیست».(جزئیات بیشتر)

* نشست وین همانند نشست های قبلی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نخستین نشست هفتگی در سال ۱۴۰۰ گفت: آنچه فردا در وین اتفاق می‌افتد هیچ فرقی با کمیسیون‌های مشترکی که تا الان بوده ندارد.

روز جمعه ۱۳ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل ایران و گروه ۱+۴ با حضور نماینده اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار و طرفین توافق کردند که سه ‌شنبه این هفته ۱۷ فروردین ماه این مذاکرات را به صورت رو در رو ادامه دهند.