شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#داعش#جلوگیری#حمله تروریستی

جلوگیری از وقوع یک حمله تروریستی دیگر در روسیه


جلوگیری از وقوع یک حمله تروریستی دیگر در روسیه

نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه یک فرد مرتبط با گروه تروریستی داعش را در منطقه استاوپول دستگیر کردند که قصد داشت امروز با استفاده از نارنجک‌های دست ساز به یک پاسگاه پلیس حمله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای ویژه امنیتی با دستگیری یک افراطی مرتبط با سازمان‌های‌ تروریستی بین‌المللی که خود را برای حمله به یک مرکز نیروهای انتظامی با استفاده از بمب‌های دست ساز در منطقه استاوپول آماده کرده بود، از وقوع یک حمله تروریستی دیگر در این کشور جلوگیری کرده است.

در جریان این عملیات سه زن که از همدستان این شخص بوده و همگی شهروند روسیه هستند و با یکدیگر یک هسته تروریستی مخفی مرتبط با سازمان تروریستی داعش را تشکیل می‌دادند، بازداشت شدند.

طبق این اطلاعات، سرویس فدرال امنیت روسیه به همراه کمیته تحقیقات و وزارت کشور روسیه جلوگیری از یک حمله تروریستی در منطقه استاوپول را تأیید می کنند. بدین ترتیب در شهر کیسلاوودسک، یک مرد دارای تابعیت روسی، متولد سال 1996 که پیش از این نیز به جرم ارتکاب به جرایم قضایی تحت محاکمه قرار گرفته بود، بازداشت شد که در حال آماده سازی خود برای حمله به کارکنان ارگان‌های انتظامی در این منطقه با استفاده از مواد منفجره دست ساز، در جهت حمایت از منافع تروریست‌های بین‌المللی بود.

این اسلامگرای افراطی، طبق اعتراف یکی از همدستانش، قصد داشت امروز، 5 آوریل (16 فروردین ماه) یک پاسگاه نیروهای پلیس که پس از آزادی از زندان به آن اشاره کرده بود را با استفاده از نارنجک‌های دست ساز منفجر کند.  

طی ما‌ه‌های گذشته نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه چندین بار با بازداشت بموقع افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی بین المللی، مانع از ارتکاب حملات تروریستی در برخی مناطق فدراسیون روسیه شدند.  

انتهای پیام/