به گزارش  برنا، فیلم «یلدا» علاوه بر نمایش عمومی در اسپانیا، در پنجمین جشنواره بین‌المللی بارسلونا از ١٥ الی ٢٣ آوریل ۲۰۲۱ (٢٦ فروردین الی ٣ اردیبهشت ١٤٠٠) به عنوان نماینده کشورمان در بخش مسابقه حضور دارد.

امسال ٥٠ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره بارسلونا انتخاب شده‌اند که در بخش مسابقه تنها ٨ فیلم برای کسب  جوایز رقابت می‌کنند.

«یلدا» اثر مسعود بخشی و محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس و لبنان در کنار  مادرخوانده (ژان پل سالومه، فرانسه) شکوفه پنگوئن (گلندین آیوین، امریکا و استرالیا)، کشور کوچک (اریک باربیه، بلژیک و فرانسه)، سومبرا( برونو گاسکون، پرتقال)، سال سالینجر من (فلیپ فالاردو، کانادا و ایرلند) و خائن خوب (کریستنا رزندال، دانمارک) به شکل آنلاین برای داوران و مخاطبان جشنواره به نمایش در می‌آیند.

«یلدا» به تهیه‌کنندگی مشترک علی مصفا و موسسه فرهنگی مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) با مشارکت بنیاد فارابی یکی از آثار موفق سینمایی در سال‌های اخیر است که پس از کسب جوایز متعدد از جمله جایزه بزرگ جشنواره ساندنس آمریکا و اکران در اروپا، هم اکنون توسط کمپانی فیلم موومنت در آمریکا عرضه می‌شود.