شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیسیون تلفیق

سخنگوی فراکسیون ورزش: اقدام کمیسیون تلفیق در اختصاص بودجه به برخی فدراسیون‌ها تبعیض است/ اعتراض می‌کنیم


سخنگوی فراکسیون ورزش: اقدام کمیسیون تلفیق در اختصاص بودجه به برخی فدراسیون‌ها تبعیض است/ اعتراض می‌کنیم

سخنگوی فراکسیون ورزش ضمن انتقاد از اقدام اخیر کمیسیون تلفیق گفت که اختصاص بودجه به برخی فدراسیون‌ها رفتاری تبعیض‌آمیز بوده و قطعاً به آن اعتراض خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجلس شورای اسلامی برای کمک به فدراسیون‌های ورزشی برای 10 فدراسیون اعتباری جداگانه در نظر گرفته است. این فدراسیون‌ها شامل تکواندو، دوومیدانی، تنیس، قایقرانی، کاراته، کشتی، هندبال، ورزش‌های همگانی، ورزش‌های رزمی و وزنه‌برداری هستند که طبق جدول زیر به هر کدام مبلغ 5 میلیارد تومان کمک شده است.

مجلس شورای اسلامی ایران , ورزش , وزارت ورزش و جوانان ,

در اینکه بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به نسبت بودجه کلی دولت بسیار اندک است، شکی وجود ندارد اما سؤال این است که اگر مجلس به دنبال کمک به فدراسیون‌های ورزشی است چرا بودجه را به همه فدراسیون‌ها اختصاص نداده است؟ چه متر و معیاری برای انتخاب این 10 فدراسیون وجود داشته در حالی که چند فدراسیون المپیکی دیگر هستند که در این لیست دیده نمی‌شوند؟ اگر بودجه‌ای در نظر گرفته شده چرا برای همه رشته‌های المپیکی این اتفاق نیفتاده است؟ آیا برای این کار با مسئولان وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک صحبتی انجام شده است؟

علی رضایی، سخنگوی فراکسیون ورزش در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: بحثی در کمیسیون تلفیق وجود داشت که به فدراسیون‌های المپیکی که مقام قهرمانی کسب می‌کنند و باعث برافراشته شدن پرچم ایران می‌شوند مبلغی بیشتر از بودجه آنها کمک شود اگر چه وزارت ورزش معتقد است فدراسیون‌ها باید خودکفا باشند.

وی افزود: مجلس در جریان این تصمیم نیست و متاسفانه این موضوع در کمیسیون تلفیق انجام شده و مورد اعتراض و سؤال است. کمیسیون تلفیق باید رویه‌ای در نظر می‌گرفت همانند اینکه این بودجه برای المپیکی‌ها در نظر گرفته می‌شد ولی برخی فدراسیون‌ها که المپیکی هم نیستند و حتی در آسیا مدال ندارند در این لیست قرار گرفته‌اند.

سخنگوی فراکسیون ورزش گفت: بنده و محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش به این موضوع اعتراض می‌کنیم. قرار بود برای ایجاد انگیزه  به فدراسیون‌های المپیکی کمک شود ولی با رایزنی برخی‌ها در فصل بودجه، کمیسیون تلفیق تصمیم دیگری گرفت و  این کار مصداق تبعیض و نارضایتی است و به آن اعتراض می‌کنیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس در جریان این تصمیم نبودند، به تسنیم گفت: ریز پرداخت‌ها و جداول مصوب در کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس مطرح نمی‌شود و به همین دلیل اطلاع نداشتیم. کمیسیون تلفیق کار درستی نکرده است.

سخنگوی فراکسیون ورزش گفت: اگر فدراسیون‌هایی داریم که کارایی لازم را ندارند، باید آنها را با فدراسیون‌های دیگر تلفیق کنیم تا قوی شوند. اگر بودجه ورزش در مجلس کم است بهتر بود بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک افزایش پیدا می‌کرد تا به همه فدراسیون‌ها کمک شود. اگر به تعدای از آنها کمک شود و به فدراسیون‌های دیگر کمک نشود، تبعیض بوده و باعث بی‌انگیزگی در بین فدراسیون‌ها خواهد شد. وقتی به یک فدراسیون کمک نمی‌شود کارکنان و ورزشکاران آن داشته دچار بی‌انگیزگی می‌شوند.

انتهای پیام/