شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#قرآن و عترت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد

تقدیر از ۳۳ دانشجو در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت

تقدیر از ۳۳ دانشجو در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۳۳ دانشجو در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور برگزیده شدند، گفت: نماینده دانشجویان کشور به جشنواره بین المللی قران و عترت از بین این برگزیدگان انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله علی نژاد در نشست خبری سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که امروز به صورت مجازی برگزار شد، به تشریح جزئیات برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان پرداخت و گفت: اختتامیه این جشنواره به میزبانی وزارت بهداشت طی این روزها برگزار خواهد شد. در واقع برگزیدگان در هشت بخش به رقابت پرداختند و تعداد رشته های این جشنواره نیز ۳۳ رشته بود.

وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره ملی قرآن محل رقابت برگزیده شدگان دستگاه های دانشگاهی است. یعنی دانشجویان از وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، فرهنگیان و علوم و معارف در این جشنواره شرکت کردند و به نوعی این جشنواره نماینده دانشجویان ایران اسلامی برای  شرکت در جشنواره بین المللی قرآن کریم دانشجویان جهان اسلام است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این جشنواره ملی قرآن از سال ۶۴ در ایران اسلامی آغاز شد و ۲۴ دوره از این جشنواره به صورت دبیرخانه دائم در مجموعه جهاد دانشگاهی برگزار و پس از آن شکل گیری شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاهیان در مجموعه نهاد نمایندگی رهبری که محل حضور نمایندگان همه دستگاه های دانشگاهی بوده است بنا شد این جشنواره به صورت گردشی بین دستگاه ها برگزار شود که وزارت بهداشت سومین مرحله میزبانی این جشنواره را بر عهده گرفته است.

دکتر علی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره فوق در روز یکشنبه ۲۲ فروردین درسالن همایش های رازی علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جشنواره فوق در هشت بخش برگزار شده است که بخش آوایی آن شکل گرفته است. تلاوت تحقیق، ترتیب و حفظ اجزای ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن و همین طور رشته دعاخوانی و رشته تواشیح می باشد. در واقع بخش عمده ای که ما محل حضور حداکثری شرکت کنندگان را شاهد بودیم بخش معارفی جشنواره است که این نیز در هشت رشته شکل گرفته است. بنابراین این جشنواره به نوعی طراحی شده است که دانشجویی با ظرفیتی چه در بخش ادبی، هنری، حوزه های تلاوت و حفظ و... نیز بتواند در این جشنواره راه پیدا کند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تاکید کرد: برگزیدگان جشنواره فوق در هر رشته سه نفر خواهد بود و غریب به ۱۲۰ نفر برگزیده خواهیم داشت که به جهت محدودیت های کرونایی صرفا از برگزیدگان به صورت حضوری آن هم برگزیدگان تهرانی که حدود ۱۴ نفراز تهران هستند به صورت حضوری تقدیر خواهد شد و مابقی برگزیدگان به صورت مجازی تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز در دوره های گذشته با میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و تصمیم گیری این جشنواره نیز در شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی رقم خواهد خورد و احتمال اینکه ایران میزبان این جشنواره باشد خیلی زیاد است.

علی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: جزئیات برگزاری جشنواره بین المللی قرآنی دانشجویان بعد از مشخص شدن میزبان اطلاع رسانی خواهد شد و ما در هر رشته ای که در جشنواره محل رقابت باشد یک نفر به نمایندگی از ایران خواهیم داشت و تا کنون این گونه بوده است که برگزیدگان دو دوره از جشنواره ملی دانشجویان فینالی را با یکدیگر برگزار خواهند کرد و نفر برگزیده نیزبه فینال بین المللی راه پیدا می کند.

وی تاکید کرد: جشنواره ملی قرآنی دانشجویان عملا افرادی امکان حضور در آن خواهند داشت که بیشتردر مسابقات درون دستگاهی خود حائزرتبه شده باشند و برگزیدگان وزارتخانه های وزارت علوم و بهداشت با برگزیدگان سایر دانشگاه ها رقابت خواهند کرد و بر اساس سهمیه ای که به دستگاه ها داده می شود عملا طیف شرکت کنندگان در جشنواره مشخص خواهد شد. در جشنواره فعلی نیز ما شاهد حضور نماینده های دستگاه ها در رشته های مختلف بودیم. برگزیده های ما عملا رتبه های اول تا سوم رشته ها است و صرفا تقدیرها نیز از اینها صورت می گیرد.

علی نژاد تاکید کرد: ما در مراسم اختتامیه جشنواره فوق مجبور هستیم صرفا در خدمت تعداد محدودی از برگزیده ها در کنار مهمانان ویژه وزارت بهداشت و علوم باشیم. این افراد به عنوان میزبانان در این جشنواره حضور پیدا می کنند. قاعدتا رئیس شورای توسعه فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها که رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هستند نیز از سخنرانان جشنواره خواهند بود.ضمن اینکه جوایز این جشنواره شامل جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر خواهد بود.

انتهای پیام