شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#کرونا

افزایش 2 برابری تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در این شهرستان

افزایش 2 برابری تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در این شهرستان

افزایش 2 برابری تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در این شهرستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در این شهرستان طی روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در این شهرستان طی روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شده است.

دکتر علیرضا مسلم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مرکز آموزش درمانی واسعی سبزوار بستری هستند،در ارتباط تلفنی با وبدا اظهار کرد:رعایت نکردن شیوه‌نامه های بهداشتی و انجام سفرهای نوروزی موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و تغییر وضعیت سبزوار از زرد به نارنجی بوده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۲۵۱ نفر در شهرستانهای غرب خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌ و ۵۶۷ تن جان خود را ازدست داده اند.

رییس دانشگاه اضافه کرد: در بین مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس مرکز آموزشی، درمانی واسعی سبزوار طی هفته‌های اخیر موارد ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی و گروه‌های سنی جوان‌تر مشاهده شده است.

دکتر مسلم با بیان اینکه هنوز اثر مسافرت‌ها خودش را نشان نداده وافرادی که از سفر آمده‌اند از هفته آینده علایم ویروس را احساس می‌کنند اما همین حالا هم ناقل‌اند،بیان داشت:در سطح کشورو منطقه تحت پوشش پیش‌بینی شده است از هفته آینده، شاهد موج کرونایی سهمگین خواهیم بود و هم اکنون این موج در برخی شهرستان‌های کشور آغاز شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به محدود بودن امکانات درمانی کشور،تاکید کرد:تنها راه برون‌رفت از این فاجعه یا کم‌ رنگ‌کردن این بحران رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی است.