شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#تعداد#جلوگیری#بروز#علوم پزشکی

روزی چند بار و چند دقیقه مسواک بزنیم ؟ | تعداد دفعات کشیدن نخ دندان در روز چقدر است؟

مهدی عباسی، متخصص دندانپزشکی ترمیمی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: : مسواک زدن صحیح در دو نوبت صبح و شب و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز به ویژه قبل از خواب در جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان بسیار موثر است.

روزی چند بار و چند دقیقه مسواک بزنیم ؟ | تعداد دفعات کشیدن نخ دندان در روز چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از شفاف، مهدی عباسی، متخصص دندانپزشکی ترمیمی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت و گویی، اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که افراد در حوزه دهان و دندان با آن مواجه هستند، پوسیدگی‌های دندانی هستند که در اثر باکتری‌هایی که در محیط دهان هستند، ایجاد می‌شوند. پوسیدگی دندان یک بیماری میکروبی است که بافت‌های دندانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عباسی گفت: پوسیدگی‌ها معمولا در ابتدا جزیی هستند و با رعایت بهداشت می‌توان آن‌ها را متوقف کرد، ولی وقتی که پیشرفت می‌کنند، نیاز به درمان‌های دندانپزشکی وجود دارد.

او بیان کرد: دو عامل باعث پیشرفت پوسیدگی‌های دندان می‌شود، اول عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف مواد قندی مثل شربت و شیرینی و شکلات و موادی که می‌توانند به مواد قندی تجزیه شوند، مثل کربوهیدرات‌هایی که در دهان تجزیه می‌شوند و به مواد قندی تبدیل می‌شوند؛ دوم باکتری‌هایی که باعث ایجاد پوسیدگی دندان می‌شوند و از گلوکز برای فعالیت‌های خودشان استفاده و اسیدی تولید می‌کنند که این اسید، بافت دندان را تخریب می‌کند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با کاهش مصرف مواد قندی و رعایت بهداشت می‌توان جلوی پوسیدگی دندان را گرفت.

او افزود: مسواک زدن صحیح در دو نوبت صبح و شب و استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز به ویژه قبل از خواب در جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان بسیار موثر است. مسواک زدن باید حدودا ۲ دقیقه طول بکشد و به صورت صحیح انجام شود که هم تمام نواحی دندان‌ها تمیز شوند و هم به بافت‌های دهان آسیب وارد نشود.

عباسی بیان کرد: ابتلا به پوسیدگی دندان، سن خاصی ندارد حتی در اطفال شیرخوار هم پوسیدگی دیده می‌شود. بعضی از نوزادان با شیشه شیر در دهان می‌خوابند، این عادت نادرست باعث بروز پوسیدگی شدید در دندان‌های شیری می‌شود.