شهرخبر

واکنش صالحی به ادعاها درباره نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس سازمان انرژی اتمی به ادعای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پاسخ داد و از رونمایی ۱۳۳ دستاورد مهم صنعت هسته‌ای در روز بیستم فروردین با حضور رئیس جمهوری خبر داد.

علی اکبر صالحی

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از کلاب هاوس ۴ ساعته علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که درآن به ده‌ها سوال هسته‌ای، برجامی، سیاسی و حتی اقتصادی خبرنگاران از طیف‌های مختلف سیاسی داخل و خارج کشور پاسخ داد، برخی صفحات رسانه‌های مجازی ادعا کردند که صالحی درحال رایزنی با شخصیت‌ها برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰است

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با آخرین خبر ضمن رد چنین خبرسازی‌هایی تصریح کرد: البته گروه‌ها و شخصیت‌های متعددی در ماه‌های اخیر با بنده برای حضور در عرصه انتخابات رایزنی داشته‌اند ولی به همه این عزیزان گفته‌ام که چنین قصد و برنامه‌ای ندارم.

توضیح درباره آینده برجام

وی همچنین در باره سخنانش در کلاب هاوس و خوش بینی نسبت به آینده برجام تصریح کرد: معنی سخنان بنده حل و فصل همه موضوعات در هفته آینده نبود بلکه گفتم با توجه به این‌که آمریکا دیگر دنبال این نیست که ایران اول به تعهداتش عمل کند احتمال باز شدن بن بست وجود دارد و هفته آینده مشخص می‌شود که این بن بست باز می‌شود یا خیر.

رونمایی از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای در روز صنعت هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به بیستم فروردین و روز ملی صنعت هسته‌ای، از رونمایی ۱۳۳دستاورد مهم این صنعت در این روز با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌های ما به صورت ویدئوکنفرانس و باقی با حضور دکتر روحانی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شوند. 

وی با اشاره به ساخت ۱۵ نوع سانتریفیوژ ایرانی نسل جدید در سال‌های اخیر اظهار کرد: امروز دیگر تنها ماشین‌های نسل اول ما غنی‌سازی نمی‌کنند بلکه علاوه بر سانتریفیوژهای IR۱، سانتریفیوژهایIR۲M، IR۴ و IR۶ داریم که در حال تولید مواد غنی شده برای ایران هستند و ماشین‌های دیگر پیشرفته نیز تست‌های خود را می‌گذرانند. 

صالحی خاطر نشان کرد: با وجود تولید مواد غنی شده با این ماشین‌های جدید امروز مجموع ظرفیت عملی غنی‌سازی هم اکنون به ۱۶۵۰۰سو رسیده در حالی که حداکثر ظرفیت عملی غنی‌سازی قبل از برجام ۱۳۰۰۰ سو و تنها با ماشین‌های نسل قدیم IR۱ بود.