شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

آخرین وضعیت تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس


آخرین وضعیت تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران آخرین وضعیت تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در این کمیسیون را تشریح کرد.

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: طرح تفحص از این سازمان در آخرین جلسه کمیسیون عمران در سال گذشته با حضور مسئولان سازمان بنادر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی از محورهای طرح تفحص از سازمان بنادر، بیان داشت: سوء مدیریت و کم‌کاری های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی کارشناسی هزینه های انجام شده در مدت 2 سال گذشته و نحوه انعقاد قرار دادهای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بندر شهید رجایی و ابهامات مطرح شده درباره اختصاص سهمیه رانتی به برخی شرکت ها خاص بدون سابقه مرتبط و سرمایه گذاری در بنادر از جمله محورهای طرح تفحص درباره عملکرد سازمان بنادر بود.

سخنگوی کمیسیون عمران در همین راستا، ادامه داد: بررسی چگونگی پرداخت پاداش های سالیانه به اعضای هیات عامل و مدیران سازمان، شرایط اهلیت و رقابت پذیری در قراردادهای واگذاری‌ها ، بررسی عملکرد سازمان بنادر در فرآیند اجرای قانون شناسایی کالاهای متروکه ، بررسی سفرهای خارجی مدیران سازمان به لحاظ ضرورت و هزینه و نحوه واگذاری اراضی چندین هکتاری پس کرانه بندر شهید رجایی از جمله دیگر محورهای تفحص از سازمان بنادر است.

حسینی یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون عمران مسئولان سازمان بنادر در حضور نمایندگان متقاضی طرح، توضیحاتی را پیرامون محورهای تفحص مطرح کردند که با توجه به اینکه جلسه حد نصاب کافی را نداشت تصمیم گیری نهایی به جلسه بعدی موکول شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تاکید کرد: در جلسه مذکور مقرر شد در جلسات بعدی کمیسیون با حضور اعضای کمیسیون طرح تحقیق و تفحص به رای اعضا گذاشته شود و نتیجه گزارش آن برای قرائت در جلسه علنی قوه مقننه به هیئت رئیسه مجلس ارائه  شود.

انتهای‌ پیام/