شهرخبر

احتمال ورود این ماده سمی به بدن انسان در پی استفاده از ماسک

احتمال ورود این ماده سمی به بدن انسان در پی استفاده از ماسک

احتمال ورود این ماده سمی به بدن انسان در پی استفاده از ماسک
محققان اخیرا بر اساس تحقیقات جدید خود، خبر از انتقال ماده شیمیایی و سمی "فرمالدئید" توسط برخی ماسک‌ها به بدن انسان دادند! این مواد باعث بروز علائمی مانند گرفتگی سینه، حالت تهوع و آبریزش و سوزش چشم می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز،  با شیوع ویروس کرونا در جهان استفاده از ماسک‌های تنفسی یکی از رایج‌ترین راه‌های جلوگیری از ابتلا معرفی شد اما به تازگی برخی تحقیقات از عوارض و زیان‌های ناشی از استفاده ماسک منتشر شده است.

در یکی از تازه‌ترین تحقیقات انجام شده که توسط روزنامه دیلی میل اطلاع‌رسانی شد، محققان خبر از انتقال ماده شیمیایی و سمی "فرمالدئید" توسط برخی ماسک‌ها دادند.

ماده شیمیایی مذکور در دسته مواد سمی و خطرناک قرار می‌گیرد که باعث ایجاد حالت تهوع، گرفتگی و سوزش سینه و گلو، آبریزش و سوزش چشم و در برخی موارد حساسیتهای پوستی می‌شود.

استفاده طولانی‌مدت از ماسک‌هایی که حاوی فرمالدئید  باشند مشکلاتی برای سلامت افراد ایجاد می‌کند؛ با توجه با افزایش تقاضای ماسک در جهان، دسترسی به ماسک‌های استاندارد برای عموم مردم مشکل‌آفرین شده و ماسکهای غیراستاندارد خود تبدیل به یک معضل مجزا برای سلامت مردم شده است.

طبق تحقیقاتی که در انستیتوی هامبورگ صورت گرفته، برخی از ماسکها موجب بروز بثورات پوستی در استفاده‌کنندگان شده است و از طریق این ماسک‌ها، مواد سمی خطرناک وارد ریه افراد می‌شود البته برخی مواد شیمایی خطرناک دیگر مانند آنیلین در ماسکها وجود داشته که خود از عوامل ایجاد سرطان است.

در تحقیقات صورت گرفته توسط این انستیتو، ماسک‌های آبی رنگ هم حاوی میزانی "کبالت" بوده‌اند!

پروفسور براونگارت به عنوان مدیر انستیتوی محیطی هامبورگ معتقد است مردم برای جلوگیری از ویروس کرونا یک ماسک که حاوی مواد شیمیایی مختلف است و هرگز مورد آزمایش قرار نگرفته، استفاده می‌کنند که خود در طولانی‌مدت می‌تواند خطری بالقوه تلقی شود!

منبع: تسنیم