محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان درباره آخرین وضعیت تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: سومین اردوی آماده سازی تیم ملی را جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک پشت سر می‌گذاریم. دو تا اردوی حدودا 6 هفته‌ای را از اوایل آبان پشت‌سر گذاشتیم. اولین مرحله از 10 آبان شروع شد وتا اواخر آذر، مرحله دوم را از 20 آذر استارت زدیم تا 15 دی ماه ادامه داشت. در مجموع برای حضور در مسابقات پیش رو سه مرحله اردو را پیش بینی کرده بودیم که در حال حاضر روزهای آخر آماده سازی تیم را سپری می‌کنیم. الان هم وضعیت خوبی داریم آماده حضور در مسابقات هستیم امیدوارم بازیکنان نتایج خوبی را به دست بیاورند.

او ادامه داد: امیدوار هستیم بازیکنان عمکلرد خوب و مناسبی را کسب کنند خیلی مهم است که امتیاز لازم برای کسب سهمیه را در این رویداد به دست بیاوریم به ویژه در وزن 96 کیلوگرم، شرایط کمی برای سهراب مرادی دشوار شده است ولی امیدوار هستیم رکوردهای خوبی را ثبت کند و عقب ماندگی‌ها تا حدودی در این رویداد جبران شود.

برخواه درباره لزوم برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز گفت: مسابقات لیگ می‌تواند بستر مناسبی باشد تا بازیکنان توانمند خودشان را نشان بدهند. در این دوره هم چنین وزنه بردارانی داشتیم عارف خاکی و رضا دهدار در اردوی قبلی حضور نداشتند ولی در این مرحله به تیم ملی اضافه شدند. لیگ قطعا هم از نظر مالی به وزنه برداران کمک می کند و هم زمینه مناسبی است برای کشف استعدادها.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پایان با اشاره به حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی توضیح داد: بازدید شخص اول ورزش کشور در کنار ملی پوشان بسیار خوب و باعث ایجاد انگیزه بود. پیش از این هم آقای علی نژا د به اردوهای تیم ملی سر زدند که آن هم در ایجاد انگیزه موثر بود. چراکه با حضورشان این پیام را به ملی پوشان منتقل می کنند که اهمیت دارند. 4