شهر خبر

جزایری رویایی در سرزمینی اساطیری + تصاویر

جزایری رویایی در سرزمینی اساطیری + تصاویر

در میان 6000 جزیره ایسلند، جزایر ایونی به‌دلیل زیبایی حیرت‌انگیز، تاریخ غنی و آب و هوایی که در تمام طول سال معتدل و دلچسب است، به‌عنوان دوست‌داشتنی‌ترین جزایر ایسلند شناخته می‌شوند. این جزایر، با ساحلی ناهموار، کوه‌هایی سربه فلک کشیده و آب‌‌های درخشان و عمیق مدیترانه‌ای، مناظر چشمگیر خود را مدیون فعالیت‌های زمین‌لرزه‌ای است که سال‌ها پیش، آنها را از سرزمین اصلی‌شان جدا کرده است. این جزایر که در دوران پارینه سنگی شکل گرفته‌اند، مملو از جاذبه‌های فرهنگی هستند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا گذشته تاریخی و اسطوره‌ای یونان را از نظر بگذرانند. مناظر زیبای این جزایر، آنها را به مقصدی محبوب برای گردشگری در فضای آزاد تبدیل می‌کند. جزایر ایونی با زیرساخت‌هایی مدرن، برای کسانی که آرامش و استراحتی امن را دنبال می‌کنند، ایده‌آل و رویایی هستند.

  1. کیتیرا

کیتیرا، بخشی از 7جزیره اصلی ایونی در نزدیکی بخش جنوبی شبه جزیره پلوپونس قرار دارد. در طول تاریخ طولانی و پر تب و تاب این جزیره، موقعیت استراتژیک دریایی آن، بازرگانان و فاتحان دریایی سرشناسی را از سراسر جهان به خود جلب کرده است که درنتیجه‌ی اختلاط فرهنگی با بیشمار افرادی از کشورهای مختلف، کیتیرا امروز فرهنگی متفاوت‌تر از سایر جزایر ایونی را داراست. گنجینه‌های باستانی این جزیره، از نقاشی‌های دیواری بیزانس متعلق به قرن سیزدهم که بر دیواره‌های غاری در میلوپوتاموس پیدا شده تا مجسمه‌های برنزی دوره مینوان (دوره‌ای در یونان، بین 3000 تا 1100سال پیش از میلاد)، بر بلندای کوه سنت جورج، همگی تنوع فرهنگی این جزیره تاریخی را نشان می‌دهند. علاوه بر سواحل زیبای کیتیرا، منطقه میلز در میلوپوتاموس با آبزیان و استخرهای طبیعی‌اش هم ارزش بالایی برای کاوش و گردشگری دارد.

کیتیرا

  1. پاکسی

پاکسی از کوچکترین جزایر ایونی است که فقط 13کیلومتر طول دارد و تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق است که این جزیره را به ایستگاهی محبوب برای قایق‌های تفریحی تبدیل می‌کند. پاکسی که با نام‌های پاکسوس (Paxos) یا پاکسویی (Paxoi) نیز شناخته می‌شود، بازدیدکنندگانی را به خود جلب می‎‌کند که ‌دنبال تجربه منحصربه‌فردی از تعطیلات خود هستند. این جزیره با استراحتگاه‌های لوکس و فروشگاه‌های کوچیکی که آخرین مدل و گران‌قیمت‌ترین اجناس را به فروش می‌رسانند، حتی در نگاه دنیادیده‌ترین مسافرین هم جاذبه‌های بسیاری برای لذت ارائه می‌دهد. در پاکسی هم سواحل زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید، این منطقه حدود 40 غار دریایی زیبا را برای کاوش در سواحل جنوبی خود جای داده است. ویرانه‌های باستانی قلعه ونیزی آگیوس نیکولائوس هم در این مکان قابل بازدید است.

پاکسی

  1. لفکادا

لفکادا در میان 20 جزیره احاطه شده و با پل شناور پونتون و یک بزرگراه طویل به سرزمین اصلی یونان متصل می‌شود. این جزیره که به‌راحتی قابل دسترسی است، مکانی محبوب برای تعطیلات است و مجموعه‌ای از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و فرهنگی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. ضلع غربی این جزیره، بهترین سواحل را داراست، درحالی که منطقه جنوب بادگیر، مکانی عالی برای کسانی است که به بادبادک‌بازی و پرواز با پاراگلایدر علاقمند هستند. شهر لفکادا، جالب‌ترین موسسات فرهنگی این جزیره را داراست که شامل دژ «آگیا ماورا» و کتابخانه «چاراموگلیوس اِیدیکی لِفکادیاکی» می‌شود. موزه باستان‌شناسی، مجموعه‌ای چشمگیر از آثار باستانی دوران پارینه سنگی تا قرن چهارم میلادی را به‌نمایش می‌گذارد.

لفکادا

  1. ایتاکی

ایتاکی که با نام‌های ایتاکا یا «اچ» هم شناخته می‌شود، برای همیشه با قهرمان داستان اودیسه‌ی هومر پیوند خورده است؛ این جزیره را خانه قهرمان اصلی یونان می‌دانند. برخی مکان‌های یاد شده در فرهنگ فولکور یونان باستان، از جمله چشمه‌ی آرِتووسا و غار پریان، با پیاده‌روی در طول شهر پایتخت واتی دیده می‌شوند. واتی بسیاری از بهترین جاذبه‌های فرهنگی جزیره را نیز در خود جای داده است، از جمله موزه فولکور و دریایی، موزه باستان‌شناسی؛ و کلیسای جامعِ «پاناغیا» که نقاشی‌ای از مصلوب شدن مسیح را در آن دیده می‌شود؛ تصور می‌شود این نقاشی توسط ال گرکو نقاش اسپانیایی دوره رنسانس خلق شده باشد.

جزیره ایتاکی

  1. کفالونیا

کفالونیا که به نام سفالونیا هم معروف است، بزرگترین جزیره‌ی ایونی و یکی از دیدنی‌ترین آنهاست. پایتخت جزیره‌ آرگوستولی مانند آمفی‌تئاتر مشرف به تالاب کووتاووس، ذخیره‌گاهی طبیعی است که پرندگان مهاجر و لاک‌پشت‌های لاگرهد در آن زیست می‌کنند. غار دریاچه ملیسانی در نزدیکی «سامی» (بندر اصلی جزیره)، یک جاذبه طبیعی است که حتماً باید از آن دیدن کنید. این دریاچه که زمانی محل پرستش «پان خدا» بود، از آب دریا تغذیه می‌شود که از سمت ماقبل جزیره به زیرزمین آن راه می‌یابد. ساحل سامی که درمیان کوهستان محصور شده نیز ارزش بازدید را دارد. نسبت به سواحل بسیار معروف میرتوس در ساحل غربی جزیره، ساحل زیبای سنگِ سفید جمعیت کمتری از بازدیدکنندگان را در خود جای می‌دهد که درنتیجه فرصت بیشتری برای لذت بردن از طبیعت به‌دست می‌آید.

جزیره کفالونیا

  1. زاکینتوس

زاکینتوس، نزدیک‌ترین همسایه جزیره کفالونیا در جنوب، سومین جزیره از نظر وسعت در جزایر هفتگانه ایونی است. این جزیره که با نام «زانته» نیز شناخته می‌شود، با خط ساحلی رنگ‌به‌رنگ و متنوع خود شناخته می‌شود که غارها و صخره‌های ناهموار ساحل غربی در شمال را تا سواحل ماسه‌ای در جنوب و شرق دربر می‌گیرد. سواحلی که در امتداد شبه جزیره واسیلیکوس قرار دارند، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این جزیره شناخته می‌شوند. سفر با قایق برای تماشای غارهای آبی در لبه شمالی کیپ اسکیناری، تفریحی فراموش نشدنی است. هنگام سپیده‌دم، رنگ آبی دریا در قوس‌های برجسته غارها منعکس می‌شود و صحنه رویایی و جذابی را رقم می‌زند.

زاکینتوس

  1. کرفو

کرفو، شمالی‌ترین و محبوب‌ترین در میان جزایر ایونی است که پیوند نزدیکی با تاریخ و اساطیر یونان باستان دارد. کروفو که با نام کرکرا نیز شناخته می‌شود، برای بیش از 130 سال است که به‌طور سنتی میزبان جهانگردان است. کرفو، جزیره‌ای است که اودیسه پیش از بازگشت از ایتاکا در آنجا توقف داشته و به‌دلیل موسسات فرهنگی و سواحل و استراحتگاه‌های زیبایش، شهرت دارد. همچنین کرفو، تأثیر عمیقی از فرهنگ و معماری امپراتوری‌های خارجی که طی قرن‌ها بر این جزیره حکمرانی داشته‌اند، گرفته است؛ از روم گرفته تا بیزانس، از ونیزی تا انگلیسی و فرانسوی، همه این تأثرات فرهنگی را یکجا نشان می‌دهد. شهر قدیمی کرفو بهترین جاذبه‌های دیدنی تاریخ را در خود جای داده، از جمله قلعه قدیمی و اسپینادا (نام قدیمی جزیره کرفو) متعلق به قرن 15؛ و زمین و پارک بسیار باشکوهی که با معماری خیره‌کننده قرن نوزدهمی مانند کاخ سنت مایکل و جورج، احاطه شده است.

 کرفو

در پایان اینکه، اگر مشکلات مالی، کار یا هر نوع مشکل دیگری به ما امکان سفرهای خارج از کشور را ندهد، گردشگری مجازی همواره، آسان و رایگان در دسترس ما خواهد بود. امروز سفری مجازی به جزایر رویایی‌ای داشتیم که بازدید از آن می‌تواند رویای هر گردشگر طبیعت‌دوستی باشد.

منبع: touropia