شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قلعه‌نویی#تهران#فوتبال

لیگ برتر فوتبال| قلعه‌نویی به دنبال احیا در تقابل با محله برو بیای شماره ۲/ سپاهان صدر را پس می‌گیرد؟


لیگ برتر فوتبال| قلعه‌نویی به دنبال احیا در تقابل با محله برو بیای شماره 2/ سپاهان صدر را پس می‌گیرد؟

دو دیدار باقیمانده از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز (دوشنبه) در تهران و سیرجان برگزار خواهد شد تا پرونده این هفته بسته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، هفته‌ای پر فراز و نشیب بود. مدعیانی که مقابل رقبای خود متوقف شدند و تیم‌هایی که در انتهای جدول فاصله خود را با تیم‌های بالا دستی کم کردند. با این حال هنوز دو دیدار از رقابت‌های این هفته باقی مانده است که می‌تواند شرایط جدول را تغییر دهد.

گل‌گهر - ماشین‌سازی
تیمی که با بازیکنان خوبی لیگ این فصل را شروع کرد و نتایج قابل قبولی گرفت، کم‌کم رو به افول رفت. گل‌گهر با هدایت امیر قلعه‌نویی در ابتدای لیگ بیستم چهره یک تیم مدعی را نشان داد، اما نتایج این تیم با نوسان همراه بود و این تیم سیرجانی به رتبه یازدهم جدول سقوط کرده است. حالا قلعه‌نویی سعی دارد بار دیگر تیمش را به رتبه‌های بالای جدول بیاورد تا روزهای سخت هفته‌های پایانی را تجربه نکند چرا که اکنون فقط 7 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد که این فاصله می‌تواند به سرعت کم شود. دیدار با ماشین‌سازی فرصت خوبی برای گل‌گهر است تا با یک جهش خوب خود را به میانه جدول برساند. گل‌گهر در صورت پیروزی در این دیدار تا رتبه هفتم جدول صعود خواهد کرد و این مسئله فشار روانی را از روی این تیم برمی‌دارد.

ماشین‌سازی در سوی دیگر میدان، با سرعت بالایی به سمت سقوط می‌رود. تیمی که از ابتدای فصل تاکنون، هنوز مالک، مدیر و مربی خود را نشناخته است. ماشین‌سازان تبریزی که از تیم‌های با اصالت فوتبال ایران محسوب می‌شوند، از ابتدای فصل به محله برو بیا تبدیل شده‌اند. مدیرانی که مشخص نیست با چه فرمولی می‌آیند و با چه استدلالی می‌روند تا نوبت به نفرات جدیدتری برسند. به همین دلیل از ابتدای فصل به ترتیب وحید بیاتلو، سعید اخباری، مهدی پاشازاده، سعید اخباری (بار دوم)، مجتبی خورشیدی و حالا کاظم محمودی مسئولیت فنی تیم را به عهده گرفته‌اند. در واقع ماشین سازی بعد از تراکتور شعبه شماره 2 محله برو بیا است، چرا که دو تیم تبریزی که یک مالک مشترک دارند، تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند.

مشخص نیست که تا شروع بازی چه اتفاقی رخ بدهد و کدام شخص روی نیمکت حضور داشته باشد و به همین دلیل بسیاری سقوط ماشین‌سازی را از حالا قطعی می‌دانند. هرچند زمین فوتبال متفاوت با این حواشی است و نمی‌توان ماشین‌سازی را سقوط کرده و شکست خورده دانست و شاید بازیکنان این تیم برای اثبات خودشان هم که شده، بازی متفاوتی مقابل گل‌گهر انجام دهند.

سایپا - سپاهان
دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، با حاشیه همراه بود. دیداری که در ورزشگاه خالی از تماشاگر و در دقیقه چهارم آن به ناگاه انفجارهایی کنار زمین رخ داد و مشخص شد این اقدام باشگاه سپاهان برای جشن تولد محرم نویدکیا بوده است. دقیقاً جایی که بازیکنان سایپا مسخ اتفاقات کنار زمین شده بودند تا سپاهانی‌ها به گل برسند و این مسئله موجب اعتراض ابراهیم صادقی و شاگردانش شود. البته که این بازی در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید و سپاهان نتوانست در خانه به پیروزی برسد، اما حالا بیش از آن دیدار به پیروزی نیاز دارد. سپاهان بالای جدول برای صدرنشینی با پرسپولیس رقابت می‌کند و حالا این فرصت را دارد که با توقف تیم یحیی گل‌محمدی مقابل پدیده، با برتری مقابل سایپا فرار بزرگی به صدر جدول داشته باشد.

سایپا که از ابتدای فصل به دنبال ثبات در نتیجه‌گیری بوده، هنوز موفق به انجام این کار نشده است. تیم ابراهیم صادقی که با شعار جوانگرایی و بازیکن‌سازی به کار خود ادامه می‌دهد، تاکنون به همراه فولاد و آلومینیوم اراک با کسب 9 تساوی بیشترین تعداد مساوی را میان تیم‌های لیگ برتری داشته و به همین دلیل شکست این تیم هم برای سپاهان کار آسانی نیست. تیمی که به خوبی دفاع می‌کند و ضعف در خط حمله باعث شده کمتر به پیروزی برسد. با این حال سایپایی‌ها این امید را دارند که با پیروزی مقابل مدعی قهرمانی این فصل، وضعیت خود را در جدول سر و سامان و با انگیزه بیشتری به لیگ ادامه دهند.

نتایج دیدارهای برگزار شده از هفته نوزدهم به‌شرح زیر است:

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر
پدیده مشهد یک - پرسپولیس یک
تراکتور تبریز صفر - مس رفسنجان صفر
نفت مسجدسلیمان صفر - نساجی مازندران 2
ذوب‌آهن اصفهان یک - صنعت نفت آبادان صفر
استقلال صفر - پیکان صفر

برنامه دیدارهای باقیمانده از هفته نوزدهم لیگ برتر:

دوشنبه - 16 فروردین 1400

سایپا - سپاهان، ساعت 16:30، ورزشگاه پاس قوامین
داوران: کمیل غلامی، محمدجواد مداح، حامد تازه‌پور و حامد سیری
ناظر: حسن کامرانی‌فر

گل‌گهر سیرجان - ماشین سازی تبریز، ساعت 17، ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
داوران: موعود بنیادی‌فر، حسن انتظاری، بهمن عبداللهی و یاسر همرنگ
ناظر: سعید بطحایی

انتهای پیام/