شهرخبر

واکنش فدراسیون فوتبال به ماجرای توقیف ساختمان پرسپولیس/ نمی شود چیزی را پنهان کرد

سخنگوی فدراسیون فوتبال ماجرای توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس را تایید کرد.

واکنش فدراسیون فوتبال به ماجرای توقیف ساختمان پرسپولیس/ نمی شود چیزی را پنهان کرد

خبرورزشی -علی جوادی درباره اینکه آیا انتقال سه دانگ از ساختمان باشگاه به شرکت شستا صحت دارد، اظهار داشت: این یک اتفاق قدیمی و موضوعی است که از قبل شکل گرفت. مثل تمام ماجراهایی که از لحاظ مالی همه مردم ایران می دانند متعلق به مدیریت گذشته است، متاسفانه این مورد هم یکی از حقایق تلخی است که فدراسیون جدید با آن رو به رو شده است. با میراث تلخ و گزنده‌ای مواجه هستیم.

وی افزود: به مردم عزیزمان اطمینان ‌می‌دهم تمام تلاش خود را خواهیم کرد و تا جایی که در توان مان باشد اجازه نمی دهیم چنین اتفاقی رخ بدهد. مدیران محترم شرکت شستا پولی را برای تامین بخشی از دستمزد ویلموتس به یورو تحویل مدیران فدراسیون فوتبال دادند و مدیران فدراسیون هم باید آن زمان تامین منابع مالی را برای بازگرداندن این پول انجام می‌دادند. 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا ساختمان این فدراسیون و باشگاه پرسپولیس توقیف شده است، خاطرنشان کرد: تمام این موارد حقیقت دارد. در دنیای شیشه‌ای نمی‌توانیم چیزی را از مردم عزیز ایران پنهان نگه داشت اما اطمینان می‌دهم عزیزی خادم جلسه ای با مدیران شستا برگزار کرده و آنها هم تعامل بالایی دارند و به موضوع ملی نگاه می‌کنند. تا پایان هفته جلسه ای را با معاون شرکت شستا برگزار خواهیم کرد و امیدواریم در جلسه پیش رو گره ماجرا باز شود.

جوادی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم این دو ساختمان را با قرار وثیقه‌ای آزاد کنیم و در ادامه منبعی تهیه شود و این پول را در اختیار شستا بگذاریم. باید این بدهی پرداخت شود تا ان شاءالله بتوانیم دو ساختمان را آزاد کنیم.

وی درباره اینکه با این وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چگونه قرار است خصوصی شوند، گفت: این میراثی است که سر ما خراب شده است. یا نباید وارد این معرکه می‌شدیم یا وقتی آمدیم باید تمام و کمال همه امور، بدهی ها و مشکلات را به عهده می‌گرفتیم. می دانید با چه مشکلاتی در چند بخش مواجه هستیم. در کنار تمام این مسائل با تیم ملی رو به رو هستیم که از قبل میزبانی اش را گرفته اند و در شرایطی ظالمانه به ما اعلام کرده‌اند باید برای برگزاری دیدارهای دور برگشت به کشوری برویم که یک بار در آنجا بازی کرده ایم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت و گو با شبکه خبر تصریح کرد: همه این آوارها سر ما خراب شده است. آن هم در شرایطی که باید تمام توجه و هم و غم خود را برای تیم ملی بگذاریم. واقعا نگاه مردم ایران به تیم ملی است و باید تمام حواس‌مان به تیم ملی جمع باشد. واقعیت هم به این شکل است.

جوادی درباره اینکه آیا مطالبات شرکت شستا باید به شکل ریالی پرداخت شود یا یورویی توضیح داد: به هر حال چک ارزی دریافت شده و این چک باید ارزی پرداخت شود. آنچه از لحاظ حقوقی صحبت می‌کنیم و حق هم است همین موضوع است.  آروز می‌کنم اتفاق‌های خوبی برای فوتبال ایران رخ داده و مردم بدانند تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا خرابی‌ها جبران شده و به آبادی ختم شود.