شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#صدور مجوز

حدادی:کمیته‌ای برای صدور مجوز پروانه تشکل‌های صنفی تشکیل می‌شود


حدادی:کمیته‌ای برای صدور مجوز پروانه تشکل‌های صنفی تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تعیین تکلیف صدور مجوز پروانه تشکل های صنفی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت: بررسی طرح اصلاح مواد (1) و (10) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها صنفی به دلیل منفک شدن از قانون ماده 10 احزاب بلاتکلیف بود، گفت:دراین جلسه  مقرر شد مجوز اولیه صدور پروانه تشکل توسط کمیته‌ای صادر شود.

حدادی در توضیح ترکیب اعضای کمیته مذکور بیان کرد:این کمیته از مجموعه نماینده قوه قضاییه، معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور و معاون هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف و رئیس بسیج اصناف تشکیل می شود که می تواند به تشکل ها مجوز بدهد.

وی بیان کرد: در این جلسه طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی  در 18 ماده جمع بندی و برای بررسی نهایی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد در در دستورکار جلسه علنی پارلمان قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ، اظهار کرد: پس از بررسی و تصویب طرح طرح اصلاح مواد (1) و (10) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در جلسه علنی این طرح برای بررسی و تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای ‌پیام/