شهر خبر

جولان فروشندگان غیر مجاز آثار علمی

به گزارش منیبان؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: یکی از مولفین و دارای تعدادی فراوان اثر علمی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد،  فرد یا افرادی بدون اذن و اجازه ایشان در فضای مجازی اثرهای علمی وی را تبلیغ و به ازای فروش آن مبالغی را دریافت می کنند و این امر آبرو و حیثیت و اعتبار وی لطمه وارد کرده است.

او عنوان کرد: در  تحقیقات پلیسی، مدیران کانال ها شناسایی و مشخص که این کانال ها بیش از 400 هزار دنبال کننده دارد و متهمان به ازای هر یک از آثار علمی شاکی مبالغی را تعیین  و در صورت درخواست دنبال کننده، وی  می بایست بدوا مبالغ اعلامی را واریز و در نهایت اثر علمی در اختیار وی قرار بگیرد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه مخفیگاه متهمان در جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی هر سه متهم در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافتند، ابراز داشت: هرسه متهم به فعالیت غیر قانونی و بدون اذن شاکی اعتراف کردند.

این مقام سایبری با بیان این که حق مالکیت هر نوع اثر علمی متعلق به شخص بوده و هیچ فردی، حق انتشار و نشر آن را ندارد، افزود: طبق قانون حمایت از حقوق مولفان، هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند متحمل تعقیب کیفری خواهد شد.

او همچنین گفت: شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی  کنند.