به گزارش برنا؛ محمد مهدی بانشی گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اسفند ماه ۲۶ فوتی، بهمن ۱۱ فوتی و فروردین ۱۷ مورد فوتی بوده است.

وی افزود: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۶۸ سال است که بیشتر فوتی‌های در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای این استان بستری هستند.

بانشی عنوان کرد:از این تعداد ۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

وی ابراز داشت: شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور خیلی بالاست به گونه‌ای که در کشور ۲.۳ و در استان ۵.۱ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است به طوری که در هفته گذشته ۳۹۴ بستری داشتیم که در هفته‌های قبل‌تر این میزان زیر حدود ۱۳۰ نفر بوده که نشان دهنده افزایش بیماران است.

بانشی افزود: حدود سه هفته است که کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک شدیدی شده است و از سیر ۹۴۷ نفر مثبت به ۱۹۰۰ نفر مثبت رسیده است.

وی بیان کرد:از ابتدای شیوع بیماری کرونا  تا کنون۳۶ هزار نفر بیمار کرونایی درکهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که از این تعداد ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

بر اساس آخرین آمار تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۷ هزار و ۸۷۵ مورد گزارش شده است.