شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

توسط یک شرکت دانش بنیان محقق می شود؛

ارائه خدمات تخصصی در حوزه تجاری‌سازی به شرکتهای دانش بنیان

ارائه خدمات تخصصی در حوزه تجاری‌سازی به شرکتهای دانش بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان با ارائه خدمات تخصصی در حوزه تجاری‌سازی و توانمندسازی مسیر تولید محصولات را هموار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمود ولی‌پور نراقی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت به عنوان کارگزار نهادهای مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت‌های مختلفی را برای توسعه بازار و توانمندسازی هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: خود ما به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، از نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری از شرکت‌های این حوزه آگاهی داریم. در حال حاضر نیز این شرکت تلاش دارد تا تجربیات ۱۵ ساله خود را در اختیار شرکت‌های نیازمند توسعه تجاری و بازار قرار دهد.

ولی‌پور نراقی ادامه داد: توسعه بازار، عارضه‌یابی، برنامه‌ریزی استراتژیک، عارضه‌یابی و تحلیل سیستم از جمله برخی از خدمات ارائه شده در این شرکت است. هر کدام از این خدمات نیازمند یک تیم حرفه‌ای است تا بتواند یک مشکل واقعی را حل کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را یک گام به جلو ببرند.

این فعال دانش‌بنیان ضمن تاکید بر توجه بر رویکردهای علمی در ارائه مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از خدمات ارائه شده، بسته خدمتی توسعه بازار است که یک خدمت کاملاً عملیاتی است. ممکن است یک شرکت برای محصول خود روش‌های کارآمدی را امتحان نکرده باشد یا آنکه در زمینه دیجیتال مارکتینگ و روش‌های مشابه، تبحر و تخصص کافی را نداشته باشد.

ولی‌پور نراقی بیان کرد: بر این اساس، تلاش می‌شود تا محصول این شرکت دانش‌بنیان به بهترین وجه ممکن به بازار معرفی شود. بدیهی است در صورتی که این محصول سود نداشته باشد ما نیز به عنوان شرکت کارگزار، سودی نخواهیم داشت. به همین دلیل این شرکت، انگیزه‌ای بالا در توسعه علمی بازار شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به دیگر خدمات این شرکت، بیان کرد: تجاری‌سازی محصولات نیز از طریق روش‌های مانند همرسان یا هم‌سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. در روش هم‌سرمایه‌گذاری، نهادهای مانند صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در تجاری‌سازی محصول مشارکت خواهند کرد. در روش هم‌رسانی اما، اتکاء اصلی بر توانایی‌های مختلف شرکت‌های دانش‌بنیان است و این شرکت‌ها به یکدیگر معرفی می‌شوند تا ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذارند و یک محصول را تجاری‌سازی کنند.