شهرخبر

کتاب زندگی شهید مدافع حرم نوید صفری چاپ شد

کتاب زندگی شهید مدافع حرم نوید صفری چاپ شد

کتاب «شهید نوید» دربرگیرنده زندگینامه شهید نوید صفری از شهدای مدافع حرم توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

 کتاب «شهید نوید» نوشته مرضیه اعتمادی دربرگیرنده زندگینامه شهید نوید صفری از شهدای مدافع حرم توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

این‌کتاب مجموعه روایت‌هایی از زندگی شهید صفری را از زبان خانواده، دوستان و همسر شهید شامل می‌شود. این‌شهید ۱۶ تیر سال ۱۳۶۵ در محله تهرانپارس تهران، متولد شد و در نهایت در صحرای بوکمال سوریه، همان‌طور که خودش خواسته بود، بی‌سر به شهادت رسید.

بین خاطرات و روایت‌های این‌کتاب، دست‌خط‌های شهید صفری هم درج شده‌اند. در بخشی از این‌کتاب آمده است:

«تا بقیه برسند همین‌جا روی این‌سکو بنشینم و نفسی تازه کنم. اگر نوید الان این جا بود می‌نشست کنارم و شروع می‌کرد به خواندن. یادش بخیر. وقتی توی خانه با هم تنها می‌شدیم، می‌آمد می‌نشست لبه‌ی اپن آشپزخانه، پاهایش را آویزان می‌کرد و تکان‌تکان می‌داد. بعد هم شروع می‌کردن به خواندن. من هم که مشغول کار‌های خودم بودم. ناهار را آماده می‌کردم، ظرف‌های شسته شده را خشک می‌کردم و می‌گذاشتم توی کابینت. ادویه‌ی غذا را می‌چشیدم و نمکش را پنهان از چشم نوید بیشتر می‌کردم، ولی فکر و حواسم پیش نوید بود.

خلوت مادر پسری‌مان همیشه برکت داشت. برکتش مقتل‌هایی بود که نویدم می‌خواند. من هم می‌نشستم روی صندلی آشپزخانه و دل می‌دادم به مقتل‌خوانی‌هایش. نور و عطر روضه‌ها و اشک‌هایی که سر می‌خوردند روی صورت ماهش، می‌پیچید توی آشپزخانه‌ی کوچک‌مان، می‌رفت لابه‌لای طعم خورشت‌ها و همراه برنج‌ها قد می‌کشید و مثل پیچک، همه‌ی خانه را می‌گرفت. مادر خوشبختی بودم که خورشتم با آهنگ روضه‌های پسرم جا می‌افتاد، نه؟»

این‌کتاب با ۲۰۸ صفحه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.