شهرخبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

شرایط متفاوت برای استقلال در لیگ آسیا/ شانس صعود آبی‌ها بالاست

شرایط متفاوت برای استقلال در لیگ آسیا/ شانس صعود آبی‌ها بالاست

کارشناس فوتبال و پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با تاکید بر این که شرایط آبی‌ها در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان آسیا متفاوت است گفت: در آسیا تیم‌ها حمله می‌کنند و کار برای استقلال راحت‌تر است.

سهراب بختیاری‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تساوی خانگی آبی پوشان مقابل پیکان گفت: این بازی چنگی به دل نزد و تیم به لحاظ فنی عملکرد خوبی نداشت. البته این بازی نه چندان خوب دلیل و توجیه دارد و آن هم کرونا زدگی تیم و تمریناتی بود که بدون نفرات اصلی انجام می‌شد.

وی بیان داشت: بعد از حضور مجیدی در استقلال کلاً نشاط و شادابی به این تیم تزریق شد و بازیکنان با روحیه بهتری در تمرینات و بازی‌ها ظاهر می‌شوند که این نشان از رابطه خوب آنها با کادر فنی جدید است.

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و قرار داشتن در گروه مرگ این مسابقات اظهار داشت: استقلال همیشه در آسیا برای موفقیت و پیروزی تلاش کرده است. آبی پوشان به کرات سابقه صعود از گروه‌های مرگ را دارند و این اتفاق عجیبی برای استقلال نیست. با توجه به موجودی تیم، من شانس خوبی برای صعود قائل هستم.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: بازی کردن در آسیا با بازی کردن در ایران تفاوت دارد. آنجا تیم‌ها حمله می‌کنند و مثل اینجا نیست که بعضی از تیم‌ها مقابل استقلال دست به دفاع مطلق بزنند. استقلال هم ابزار حمله کردن به تیم‌هایی که فوتبال واقعی بازی می‌کند و به دروازه حریف حمله می‌کند را دارد. مهاجمانی مثل قایدی، مطهری و دیاباته در حد بهترین مهاجمان آسیا هستند و در این بازی‌ها می‌توانند بلای جان حر حریفی شوند.

مدافع پیشین آبی پوشان در خصوص کلین شیت‌های متوالی و حفظ صد درصدی دروازه این تیم در لیگ برتر بعد از حضور مجیدی بیان داشت: زمانی که صحبت از دفاع خوب یک تیم می‌شود، منظور تنها مدافعان و خط دفاعی نیست. بلکه منظور سازمان دفاعی تیم است که از نوک حمله شروع می‌شود و به دروازه‌بان ختم می‌شود. به اعتقاد من سازمان دفاعی استقلال در هفته‌های اخیر بهتر شده و حتی کمتر می‌بینیم که موقعیت به حریفان بدهد.

بختیاری زاده در ادامه به مصاحبه یکی از اعضای باشگاه استقلال علیه شاهرخ بیانی اشاره کرد و گفت: در وهله اول باید بگویم هر پیشکسوتی حتی اگر یک دقیقه برای این باشگاه بازی کرده باشد، حرمت دارد و حرمت او باید حفظ شود. چه رسد به شاهرخی که به نظر من جزو ۱۰ بازیکن برتر تاریخ این باشگاه است و سابقه قهرمانی آسیا با این تیم دارد.

وی افزود: فردی که امروز در باشگاه شاغل است، نباید همه آنهایی که خارج از باشگاه هستند را دشمن بداند. به خصوص یک پیشکسوت را که افتخارات زیادی هم با این تیم کسب کرده است. فرهاد مجیدی که خودش از پیشکسوتان و مفاخر باشگاه استقلال است و امروز مسئولیت مهمی در این باشگاه دارد، باید با فرد خاطی که در رسانه رسمی باشگاه حرمت یک پیشکسوت را شکسته برخورد کند.