شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#الجزایر#تحریم

تحریم انتخابات پارلمانی توسط احزاب الجزایری


تحریم انتخابات پارلمانی توسط احزاب الجزایری

چهار حزب سیاسی الجزایر انتخابات زود هنگام پارلمانی این کشور را تحریم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهور الجزایر در اسفند ماه گذشته با انحلال پارلمان این کشور دستور داد، انتخابات پارلمانی در 12 ژوئن ( 22 خرداد ماه ) در سراسر الجزایر برگزار شود. قرار است این انتخابات بر اساس قانون جدید برگزار شود.

حزب جبهه نیروهای سوسیالیست، حزب تجمع برای فرهنگ، حزب دموکراتیک و حزب کارگران الجزایر با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ شرکت در انتخابات پارلمانی آینده این کشور را تحریم کردند.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، حزب جبهه نیروهای سوسیالیست که از قدیمی ترین احزاب معارض این کشور است، با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی « فیسبوک» اعلام کرد: شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی 12 ژوئن ( 22 خرداد ماه )  فراهم نیست چراکه برگزاری این انتخابات به بحران الجزایر که دارای علل متعددی است،  پایان نخواهد داد.

عبدالمجید تبون رئیس جمهورالجزایر وعده داده بود که با انجام اصلاحات در قانون اساسی این کشور ساختار سیاسی و حاکمیتی الجزایر را تغییر خواهد داد. به همین منظور اصلاحاتی  در قانون اساسی انجام داد و آن را  به همه پرسی گذاشت. از حدود 25 میلیون الجزایری دارای شرایط رای دادن فقط 3 میلیون و 500 هزار نفر به اصلاحات انجام شده در قانون اساسی رای مثبت دادند . با این وجود، همه پرسی مزبور مورد تائید پارلمان قرار گرفت و به عنوان قانون اساسی جدید  به رسمیت شناخته شد.

حزب جبهه نیروهای سوسیالیست که از برجسته ترین احزاب سیاسی الجزایر است، در بیانیه‌ خود از مقامات الجزیره خواست، به مردم اجازه دهند در کمال آزادی  سرنوشت خود را تعیین کنند و اجازه دهند فعالان سیاسی و اجتماعی به صورت عادلانه به رسانه‌های ارتباط جمعی دسترسی داشته باشند، همچنین بسترهای لازم را برای انجام گفت‌وگوهای ملی و برگزاری انتخابات سالم و شفاف فراهم کنند.

انتهای پیام/