به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نمایندگان ایران و شرکای توافق هسته‌ای قرار است در روز سه شنبه و در وین پیرامون برجام و احیای توافق با یکدیگر دیدار کرده و به رایزنی بپردازند.

براساس اخبار منتشر شده نمایندگان ایران مذاکره مستقیمی با مقامات آمریکایی نخواهند داشت، اما از سوی دیگر عربستان نیز خواستار حضور در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی است که با توجه به امتناع ایران از مذاکره مستقیم با آمریکا و درخواست لغو کلیه تحریم‌های این کشور به عنوان شرط بازگشت به تعهدات توافق نامه برجام، تمایل این کشور برای شرکت در مذاکرات می‌تواند به پیشرفت دیپلماتیک منجر شود که شاید پی ریزی آن در مذاکرات هفته گذشته در میان دو طرف صورت گرفته است.

این روزنامه طی گزارش خود با اشاره به اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در راستای فشار حداکثری علیه ایران نوشت: از همان ابتدا مشخص بود که این تصمیم ترامپ و وضع تحریم‌های سختگیریانه علیه ایران بمنظور موافقت این کشور با تغییرات توافق نامه، نتایج خطرناکی به همراه دارد.

هاآرتص در ادامه با بیان این ادعا که رژیم صهیونیستی حق دارد تا با سیاست‌های آمریکایی به مخالفت بپردازد و اقدامات عملی دیگری را در پیش گیرد، تاکید کرده است که، با توجه به تمام این مسائل نباید در اقدامات آمریکا در راستای به تأخیر انداختن و حتی کاهش تهدید هسته‌ای ایران دخالت کند.

ساعاتی پیش، گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مکالمه با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود درباره مذاکره هفته آینده کمیسیون برجام در وین خبر داد و نوشت:

با بلینکن تماسی تلفنی داشتم و او مرا در جریان نشست هفته آینده کمیسیون برجام گذاشت.

اتحاد میان تل‌آویو و واشنگتن بر پایه منافع مشترک و ارزشمند است.

بلینکن نیز اظهار کرده است که، فعالیت‌های ایران ثبات خاورمیانه را برهم می‌زند.