شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میرشفیعی:

۱۳۰ آیه از قرآن کریم در خصوص امام زمان(عج) تأویل و تفسیر شده است

۱۳۰ آیه از قرآن کریم در خصوص امام زمان(عج) تأویل و تفسیر شده است

استاد حوزه علمیه گفت: ۱۳۰ آیه از قرآن کریم در خصوص امام زمان(عج) تأویل و تفسیر شده است ولی متأسفانه ما انجام‌وظیفه نکرده‌ایم به همین خاطر جمع زیادی از مردم اطلاعات دقیقی از آن حضرت ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد میرشفیعی کارشناس مذهبی، طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: برای تحقیق و بررسی در مورد امام زمان (عج) چیزی در آیات و روایات کسر نداریم؛ ولی متأسفانه ما انجام‌وظیفه نکرده‌ایم، به همین خاطر جمع زیادی از مردم اطلاعات دقیقی از حضرت ندارند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبق روایت نبوی هر فردی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده و در حالت بت‌پرستی از دنیا رفته است. بیش از ۱۳۰ آیه از قرآن کریم در خصوص امام زمان (عج) تأویل و تفسیر شده و روایات متعددی نیز در خصوص حضرت از زبان اهل بیت (ع) وارد شده است. شرط قبولی تمام اعمال حسنه پذیرش ولایت و سرپرستی امام زمان (عج) و داشتن ارادت و اظهار محبت به حضرت نشانه ایمان حقیقی است.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه وجود مقدس امام زمان (عج) ولی‌نعمت مادی و معنوی تمام موجودات عالم است، بیان کرد: حضرت واسطه فیض در عالم هستی و به امر خداوند صاحب اختیار مؤمنان و مؤمنات عالم هستی است.

حجت اسلام میرشفیعی گفت: سرپرستی و صاحب‌اختیاری مردم بر عهده وجود مقدس امام زمان (عج) است، چراکه حضرت، ولی‌الله اعظم و اطاعتش بر عموم مردم واجب و در بین واجبات مهم‌ترین واجب و از اوجب واجبات است. بعضی از روایات از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و می‌توان با نصب‌العین قرار دادن آن‌ها چارچوب‌های فکری را ضابطه‌مند کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقادات صحیح و معرفت به خدا و اعتقاد به حجت خدا و فرستادگان خدا باید در مرحله اول درست باشد، اظهار کرد: اگر اعتقاد درست نباشد اخلاق و احکام فایده‌ای ندارد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از ارکانی که می‌تواند ملاک قبولی اعمال باشد اقرار به حقانیت ولایت اهل بیت (ع) و برائت از دشمنان حضرات معصومین (ع) است و ما حق نداریم اندازه سرسوزن تمایلی به سمت دشمنان اهل بیت (ع) داشته باشیم. امام صادق (ع) در نسخه‌ای جامع و کامل می‌فرماید اعتقاد به حقانیت ولایت اهل بیت (ع)، برائت از دشمنان ایشان، تسلیم در برابر اوامر حضرات و احتیاط در دین می‌تواند تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت انسان باشد.

وی بیان کرد: اگر انسانی از حرام فاصله بگیرد و در امور شبهه‌ناک توقف و احتیاط کند می‌توان گفت که این شخص صاحب ورع است و در دین خود احتیاط جاری می‌کند.

میر شفیعی در پایان یادآور شد: بر اساس روایت یکی از شرایط مؤمن حقیقی، انتظار برای ظهور قائم آل محمد و عنایت حجت خداست و باید مؤمن همواره منتظر امر خداوند باشد.