به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، این مدل رفتاری در دوره کودکی هم در کودکان به چشم می‌خورد و این والدین هستند که باید به دور از هر گونه تنش و درگیری شرایط را طوری مهیا کنند که کودکان با کمترین آسیبی این دوران را پشت سر بگذارند.

علاوه بر علاقه طبیعی کودکان به شبیه سازی خود به والدینشان در برخی از رفتارها و برخوردها، گاهی این خود والدین هستند که متاسفانه اصرار دارند که کودک خردسال خود را با وجود سن و سال کم و شرایط خاصی که دارد جهت انجام برخی کارها ترغیب کنند.

آرایش کردن کودکان  دختر و علاقه آن‌ها به استفاده از لوازم آرایشی مادر موضوع مهمی نیست اما عدم مدیریت صحیح مادران و وجود محدودیت‌های سفت و سخت برای کودکان، نتایج ناخوشایند و تلخی را به بار می‌آورد و این مادران هستند که باید به گونه‌ای رفتار کنند که حساسیت کودک را بیش از پیش برانگیخته نسازند.

از نظر اغلب روانشناسان حوزه کودک، مادر با کودک کم سن و سالی که به آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی مادر علاقه مند است باید رفتاری عادی و طبیعی داشته باشد و فراموش نکند که لحاظ کردن محدودیت‌های متعدد، حس تلافی در کودک برای دوره نوجوانی و جوانی را در او ایجاد خواهد کرد.

از آرایش کردن کودکان که بگذریم طی روزهای اخیر تصاویری از  کاشت ناخن  و آرایش ویژه ناخن در کودکان کم سن و سال در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

شلاق مادران لاکچری بر روان کودکان ؛ کاشت ناخن برای بچه ها هم مد شد! + تصاویر

کم سن و سالی کودکان و نحوه آرایش ناخن در تصاویر مذکور به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه به دلخواه خود کودک انجام شده باشد، مادر کودک مشتاق انجام چنین کاری بوده است.

جدای از عوارض کاشت ناخن که بزرگترها نیز از آن در امان نیستند و نمیتوان از بعد سلامت جسمی آن در کودکان عبور کرد، بعد روانشناسی و روانی این قبیل کارها نیز قابل چشم پوشی نبوده و پیش از آنکه در جامعه عادی شود، باید مورد نیاز و بررسی قرار بگیرد.

کودکان دنیای بی‌حاشیه و بی آلایشی دارند که هیچ یک از دوران زندگی شباهتی به آن ندارد و آرزوی بسیاری از بزرگترها که سالهاست از این دوران خوب و پرنشاط عبور کرده‌اند، تجربه دوباره آن روزهای بی دغدغه و شاد است.

شلاق مادران لاکچری بر روان کودکان ؛ کاشت ناخن برای بچه ها هم مد شد! + تصاویر

والدین باید اجازه بدهند که کودکان در  دوره کودکی  از شور و نشاط و هیجان این دوران بهره‌مند شوند و تا جای ممکن پای کودکان را در این دوران به دنیای پر دردسر بزرگترها باز نکنند.

ژلیش ناخن و  کاشت ناخن  برای کودکان جذابیت خاصی که برای مادران آن‌ها دارد را نخواهد داشت و تنها عوارض جسمانی و روانی این کار را برای کودکان به جا خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو