به گزارش برنا؛ سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار برنا درباره جریمه ماشین‌هایی که با پلاک مخدوش شده در ساعت محدودیت کرونایی در سطح شهر تردد می‌کنند، گفت: مخدوش یا پنهان کردن پلاک خودرو نه تنها تخلف بلکه یک جرم محسوب می‌شود. چراکه زمانی که فردی یک تخلف راهنمایی و رانندگی را مرتکب می‌شود مطابق با قوانین مشخص راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شود و فرد می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

او افزود: اما زمانی که یک راننده اقدام به پوشاندن، مخدوش کردن و یا تغییر ارقام پلاک خودروی خود کند دیگر یک فرد متخلف نیست و به دلیل ارتکاب به جرم خودروی او توقیف شده و راننده و صاحب اتومبیل نیز به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

سردار حسینی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با ارجاع فرد مجرم به دستگاه قضایی جریمه‌ای نیز برای مخدوش کردن پلاک در نظر گرفته شده که مبلغ آن 61 هزار و 200 تومان است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره تخلفات تعطیلات نوروز بیان کرد: ترددها در روزهای نوروز نسبت به سال 1399 افزایش و نسبت به سال 98 کاهش داشته است. خوشبختانه در این روزها مردم همکاری‌های لازم را برای رعایت پروتکل‌ها در جاده‌ها و در شهر با ماموران راهور داشته‌اند به ویژه در آخرین روز تعطیلات و در روز طبیعت که تجمعی را در شهر شاهد نبودیم.

به گفته سردار حسینی حجم تصادفات نیز نسبت به سال 99 افزایش و نسبت به سال 98 کاهش داشته است.

جانشین رئیس پلیس راهور در پایان ضمن توصیه به مردم عنوان کرد: پیش از شروع تعطیلات نوروز 9 شهر قرمز و 31 شهر نارنجی در کشور داشتیم که این تعداد تا روز گذشته بسیار افزایش داشته (47 شهر قرمز و 126 شهر نارنجی) و وزارت بهداشت نیز شرایط نگران‌کننده‌ای را اعلام کرده است. به همین دلیل شهروندان باید توجه بیشتری نسبت به محدودیت‌های اعلام شده داشته باشند تا از این دوره بیماری عبور کنیم.

//انتهای پیام:2