شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#مذاکره

حزب الله عراق: مذاکره بی‌فایده است؛ اشغالگر باید عراق را ترک کند

حزب الله عراق: مذاکره با آمریکا بی‌فایده است؛ اشغالگر باید عراق را ترک کند - کراپ‌شده

گروه‌های مقاومت عراق از جمله کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق این کشور هرگونه مذاکره با آمریکا برسر ماندن نیروهای این کشور در عراق را بی‌فایده و فاقد اعتبار دانستند.

به گزارش مشرق، سخنگوی نظامی مقاومت اسلامی «کتائب حزب الله» عراق به دور جدید گفت‌وگوهای این کشور با آمریکا واکنش نشان داد و گفت که این گفت‌وگوها ارزشی ندارد.

جعفر الحسینی امروز شنبه گفت:‌ «این گفت‌وگوها هیچ فایده‌ای ندارد؛ چرا که مردم عراق تصمیم خود در ارتباط با پایان دادن به حضور اشغالگران آمریکایی گرفته‌اند».

سخنگوی کتائب حزب الله عراق گفت: «مقاومت عراق برای فشار به آمریکا ادامه خواهد داد و تصمیم گرفته است که به این اشغالگری پایان دهد».

نمایندگان پارلمان عراق دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، شهیدان «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق، در پانزدهم دی ماه ۱۳۸۹ به طرح خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها از کشورشان رأی مثبت داد و دولت را ملزم به اجرای این مصوبه کرد.

از زمان به تصویب رسیدن این طرح، آمریکا تلاش کرده با زمانبندی کردن و طرح موسوم به گفت‌وگوهای راهبردی درباره نحوه اجرای مصوبه مذکور و خروج نظامیانش از خاک عراق، آن را به تأخیر بیندازد.

«صالح العکیلی» کارشناس مسائل امنیتی عراق امروز شنبه بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی تأکید کرد و به پایگاه خبری المعلومه گفت که «در گفت‌وگوی راهبردی عراق و آمریکا، نباید مسئله باقی ماندن، تمدید یا زمانبندی طولانی مدتی برای خروج نیروهای آمریکایی مطرح شود».

در همین ارتباط، فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق امروز شنبه پیامی را به هیأت مذاکره کننده عراقی با طرف آمریکایی در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن فرستاد.

«حسن سالم» عضو این فراکسیون در بیانیه‌ای گفت: در گفت‌وگوی راهبردی که قرار است هفتم آوریل(۱۸ فروردین) با آمریکا برگزار شود، هیأت مذاکره کننده عراقی می‌بایست نماینده واقعی ملت عراق در اجرای تصمیمی باشد که نمایندگان ملت عراق در پارلمان و در تظاهرات میلیونی خود برای مطالبه  پایان حضور آمریکا در عراق اتخاذ کردند.

از سوی دیگر، «جواد الطلیباوی»، از فرماندهان مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق عراق در توییتی نوشت:‌ «پیامی وجود دارد که اشغالگر آمریکایی و همه حامیان و مزدوران آن در عراق باید این پیام را بفهمند و آن این است که تصمیم قاطعانه‌ای از سوی مقاومت گرفته شده مبنی بر ادامه عملیات‌های خود تا اخراج اشغالگران آمریکایی. مقاومت تصمیم گرفته که همه پایگاه‌های نظامی در عراق بسته شود از جمله پایگاه‌های شمال عراق [که در دست ترکیه است]».

منبع: فارس